Kia Owners Club Forum banner
261 - 280 of 355 Posts
Update, zoals eerder vermeld ging mijn auto op de 30e naar binnen, ik presenteerde mijn dealer screenshots van de lage lading. Na een dag stemden ze in en hebben ze een nieuwe ICCU aanbevolen. Ik moet gewoon wachten en besloot mijn auto terug te nemen en de leenauto terug te brengen.
Ik heb hetzelfde probleem - de lading daalt naar 1,4KW na 5 minuten op mijn 7KW Hypervolt-thuisoplader - en ik had precies hetzelfde op 3 andere 7KW AC-opladers (een Zappi en 2 Tesla Type 2's) - werkt prima op Super DC-opladers. Moet ICCU zijn gezien het AC vs DC verschil. Ik ben dinsdag bij de lokale dealer geboekt, maar ze zeiden dat geen enkele andere EV3 dit probleem heeft gemeld?

Als buitenstaander lijkt het erop dat de gemene deler Octopus Intelligent Go is. Ik heb slechts één bericht gezien dat er geen probleem mee had. Ik vraag me af of de auto niet houdt van het stop-starten, korte bursts, lage kWh-ladingen.

Als ik wisselstroom gebruik, is de reguliere die ik gebruik 10 kWh, en het is nog nooit weggevallen. Maar het is ook altijd insteken en weggaan.
Ik heb hetzelfde probleem met een Hypervolt Pro 3, zonder Octopus te gebruiken, en had hetzelfde probleem met een Zappi en 2 Tesla Type 2 laders.

@howarddasilva - Ik dacht dat ik zou reageren op je bericht en zeggen dat ik precies hetzelfde probleem heb gehad, en het was inderdaad de ICCU die de schuldige was, mijn EV3 stond 3 weken bij de dealer terwijl ze erachter probeerden te komen, we hadden een nieuwe EV3 leenauto.

Uiteindelijk heb ik de dealer waar ik hem gekocht had, ertoe aangezet om hem terug te nemen, uiteindelijk heb ik genoegen genomen met een ruil voor een iets nieuwer model, in principe dezelfde kilometerstand, 1 jaar wegenbelasting betaald, particuliere nummerplaat overdracht betaald.

Mijn originele EV3 had de ICCU de dag voor de voertuigwissel vervangen, en ik zag in de app dat hij normaal aan het opladen was bij de dealer zonder dat er iets afviel.

Blijkbaar gebruikte Kia onze EV3 als testvoertuig voor deze fout, uw dealer is niet eerlijk, want er zijn veel EV3's met deze fout.

Duimen dat mijn nieuwe voertuig normaal oplaadt.

Discussion starter · #264 ·
Heeft u een uitkomst van Kia gekregen? Ik heb hetzelfde probleem - de lading daalt naar 1,4 kW na 5 minuten op mijn 7KW Hypervolt-thuisoplader - en ik had precies hetzelfde op 3 andere 7KW AC-opladers (een Zappi en 2 Tesla Type 2's) - werkt prima op Super DC-opladers. Moet ICCU zijn gezien het AC vs DC verschil.
Ik ben dinsdag geboekt bij de lokale dealer, maar ze zeiden dat geen enkele andere EV3 dit probleem heeft gemeld?
Hallo HOward. Het moet nu algemeen bekend zijn bij de dealers - aangezien Kia UK er zeker van op de hoogte is en mij werd verteld dat ze een nationaal meldsysteem hebben waar bekende fouten worden geregistreerd en afgehandeld. Voor zover ik weet is de auto nog niet gerepareerd. Ik heb hem afgewezen. Ik wacht op een terugbetaling - de dealer treuzelt. Mij werd een week geleden verteld dat het papierwerk in orde werd gemaakt, dus ik hoop op een oplossing in de komende dagen. Kia UK heeft de garage verteld dat ze mij moeten terugbetalen en dat Kia hen dan zal terugbetalen, of zich met de auto zal bezighouden. Dat is mijn zorg niet - ik wil gewoon mijn geld terug. De dealer heeft een ander model met hetzelfde probleem en staat in contact met een andere Kia-garage die denkt dat ze het probleem mogelijk hebben opgelost door iets anders dan de ICCU te vervangen - dat werd me weken geleden verteld, maar ik heb sindsdien niets meer gehoord, dus ik weet eigenlijk niet of het probleem is opgelost. Succes met de uwe. Ik denk dat het probleem is dat Kia UK eigenlijk niet weet wat het probleem veroorzaakt. Ik vermoed ook de ICCU.

Discussion starter · #265 ·
@howarddasilva - Ik dacht dat ik zou reageren op je bericht en zeggen dat ik precies hetzelfde probleem heb gehad, en het was inderdaad de ICCU die de schuld had, mijn EV3 stond 3 weken bij de dealer terwijl ze erachter kwamen, we hadden een nieuwe EV3 leenauto.

Uiteindelijk heb ik de dealer waar ik hem kocht ertoe aangezet om hem terug te nemen, uiteindelijk heb ik genoegen genomen met een ruil voor een iets nieuwer model, in principe dezelfde kilometerstand, 1 jaar wegenbelasting betaald, particuliere kentekenoverdracht betaald.

Mijn originele EV3 had de ICCU vervangen de dag voor de voertuigwissel, en ik zag op de app dat hij normaal aan het opladen was bij de dealer zonder ook maar iets te laten vallen.

Blijkbaar gebruikte Kia onze EV3 als testvoertuig voor deze fout, uw dealer is niet eerlijk, want er zijn genoeg EV3's met deze fout.

Duimen dat mijn nieuwe voertuig normaal oplaadt.
Goed gedaan dat je de dealer zover hebt gekregen om met de ruil in te stemmen. Ik denk dat de dealer dit niet goed heeft aangepakt. Ik zou ze aan niemand aanbevelen. Ironisch genoeg lijkt het erop dat mijn schoonzus een Kia van hen gaat kopen (een van hun kleinere auto's). Het zal echter benzine zijn, dus ik weet dat ze deze problemen niet zal hebben. Ik hoop dat je nu van de EV3 geniet. Ik zou enorm nerveus zijn om er een te hebben tot minstens 2 jaar later - zodat ik er zeker van kan zijn dat dit probleem permanent is opgelost.

Heeft u een uitkomst van Kia gekregen - ik heb hetzelfde probleem - de lading daalt naar 1,4 kW na 5 minuten op mijn 7KW Hypervolt-thuisoplader - en ik had precies hetzelfde op 3 andere 7KW AC-opladers (een Zappi en 2 Tesla Type 2's) - werkt prima op Super DC-opladers. Moet ICCU zijn gezien het AC vs DC verschil. Ik ben dinsdag bij de lokale dealer geboekt, maar ze zeiden dat geen enkele andere EV3 dit probleem heeft gemeld?
O, vreugde der vreugden. Weer een dealer die het Kia-systeem niet controleert. Zeg hen dat ze dat systeem moeten controleren en u dan hetzelfde moeten vertellen...
Dit is een bekende fout op het hele E-GMP-platform.

Discussion starter · #268 ·
Oh, vreugde der vreugden. Weer een dealer die het Kia-systeem niet controleert. Zeg hen dat ze dat systeem moeten controleren en je dan hetzelfde moeten vertellen...
Dit is een bekende fout op het hele E-GMP-platform.
Ze hebben me herhaaldelijk verteld dat dit geen fout is die is geregistreerd in het Kia UK-systeem - ik heb ze nooit geloofd.

Ik heb de AC-laadinstellingen van de auto gebruikt om het opladen gisteravond te beperken tot 60%. Opgeladen met 4,5 kW tot 100% zonder uitval. Niet zoals ik wil, maar het maakt de auto bruikbaarder. De volgende keer dat ik oplaad, probeer ik de limiet van 90% en kijk ik wat er gebeurt. Ik wacht nog steeds op een plan van KIA UK

Ik heb hetzelfde probleem - de lading daalt naar 1,4 kW na 5 minuten op mijn 7KW Hypervolt-thuisoplader - en ik had precies hetzelfde op 3 andere 7KW AC-opladers (een Zappi en 2 Tesla Type 2's) - werkt prima op Super DC-opladers. Moet ICCU zijn gezien het AC vs DC verschil. Ik ben dinsdag geboekt bij de lokale dealer, maar ze zeiden dat geen enkele andere EV3 dit probleem heeft gemeld?
Hoi Howard, zoals je uit andere berichten kunt zien, is dat absoluut niet waar. De mijne werd bevestigd bij Kia Maidstone (Groep 1) zonder argumenten of excuses.

Nadat ik er gisteren niet in geslaagd was om bij de dealer op te laden, kwam ik thuis met 59% batterij.
Ik plugde de auto in, zette de laadsnelheid in de Kia-app op 90%, met een limiet van 90% op AC.

Octopus gaf me 2 extra, korte slots, daarna een lange slot van middernacht tot 4 uur.

De auto stond vanmorgen op 90% en als ik naar de grafieken kijk, waren alle 3 de slots op de volle 6,8KW - geen daling.

Als ik naar de "hele huis" HA-grafiek kijk, waren er negen 1KW pieken tijdens de 3,5 uur durende oplaadsessie vanaf middernacht, vermoedelijk veroorzaakt door de koelkast en vriezers die aansloegen.
De warmtepomp draaide ook 's nachts (Mitsubishi-unit, dus hij draait op cycli van 20 minuten omdat hij niet laag genoeg kan moduleren bij warmer weer), evenals 'er indoors' die een paar keer opstond en koffie zette.
Veel "ruis" op de voeding, maar geen nadelige effecten.
Bedankt voor de update. Denk je dat dit betekent dat de over-the-air update niet heeft gewerkt op je auto? Ik heb ook ontdekt dat het verminderen van de AC naar 90% werkt. Ik zal echter ook weer 100% AC-instelling proberen wanneer ik de auto niet nodig heb en wanneer hij bijna leeg is om te zien wat er gebeurt! Sinds de OTA-update heb ik geen grote/lange oplaadslot nodig gehad, dus ik weet niet zeker of mijn auto het probleem met de daling van de laadsnelheid heeft opgelost.

Bedankt voor de update. Denk je dat dit betekent dat de over-the-air update niet heeft gewerkt op je auto? Ik heb ook ontdekt dat het verminderen van de AC naar 90% werkt. Ik zal echter ook weer 100% AC proberen als ik de auto niet nodig heb en als hij bijna leeg is om te zien wat er gebeurt! Sinds de OTA-update heb ik geen grote/lange oplaadsleuf meer nodig gehad, dus ik weet niet zeker of mijn auto het probleem met de daling van de oplaadsnelheid heeft opgelost.
De OTA-update heeft de mijne niet gerepareerd - het is 8 dagen geleden mislukt bij het opladen bij de dealer.

Het verminderen van de AC-laadsnelheid tot 90% "repareert" het voor mij.

Als de ICCU-eenheid al is aangetast, dan is het te laat; de update voorkomt dit probleem maar repareert het niet.
Het zou interessant zijn om precies te weten wat de update heeft veranderd.

Ik kan me moeilijk voorstellen hoe het een hardwarecomponentstoring zou kunnen zijn die het probleem veroorzaakt, tenzij iets rechtstreeks uit de fabriek extreem marginaal was.
In mijn geval lukt het nog steeds om ongeveer een uur lang met volle snelheid op te laden, zelfs als de AC-laadsnelheid in de Kia-app op 100% is ingesteld.

Als buitenstaander lijkt het erop dat de gemene deler Octopus Intelligent Go is. Ik heb slechts één bericht gezien dat er geen probleem mee had. Ik vraag me af of de auto niet van de stop-start, korte bursts, lage kWh-ladingen houdt.

Als ik wisselstroom gebruik, is de reguliere die ik gebruik 10 kWh en het is nog nooit gedaald. Maar het is ook altijd insteken en weggaan.
Ik heb hetzelfde probleem, mijn EV3 (gekocht in maart) laadt ongeveer een uur op 7,3 en daalt dan naar 1,5. Ik heb geen intelligent tarief omdat ik geen slimme meter heb en geen nachttarief heb. Het is tot vorige week goed gegaan.

Kom je in de buurt van de 362 mijl actieradius? Ik ben een beetje teleurgesteld, want 320 mijl is ongeveer het maximum, en ik haalde iets vergelijkbaars uit mijn e-Niro 4+ die op dezelfde wegen/snelheden reed (vs. e-Niro officieel van 282 mijl!)?

De OTA-update heeft de mijne niet gerepareerd - het is 8 dagen geleden mislukt bij het opladen bij de dealer.

Het verminderen van de AC-laadsnelheid tot 90% "fixt" het voor mij.
Hoi allemaal. Ik weet niet zeker of dit echt van 'belang' voor je zal zijn, maar deze week met hoge zonne-energie heb ik op 2 verschillende dagen 4 tot 5 uur lang 19 en 20 kWs gehad. De snelheid van de overtollige zonne-energie varieerde tussen 3 en 5 kW per uur, zonder een duidelijke daling van de snelheid die wel gebeurde vóór de ICCU OTA-upgrade. Ik hoop dat het betekent dat ik geluk heb en geen nieuwe ICCU nodig heb. Natuurlijk wordt de herfst de echte test!!

Hoi allemaal. Ik weet niet zeker of dit echt van 'belang' voor je zal zijn, maar deze week met veel zon heb ik op 2 verschillende dagen 4 tot 5 uur lang 19 en 20 kWs gehad die elke dag werden toegevoegd. De snelheid van de overtollige zonne-energie varieerde tussen 3 en 5 kW per uur, zonder dat de snelheid leek te dalen, wat wel gebeurde vóór de ICCU OTA-upgrade. Ik hoop dat het betekent dat ik geluk heb en geen nieuwe ICCU nodig heb. Natuurlijk wordt de herfst de echte test!!
Mijn zonne-energie opladen werkt altijd prima. Het is de constante laadsnelheid van 7 kW die na een tijdje daalt. ICCU firmware-update maakte geen verschil. Vervangende ICCU nu in backorder.

Ik zal vanavond proberen op te laden met 90% laadstroom, want dat heeft in het verleden gewerkt.

261 - 280 of 355 Posts