Kia Owners Club Forum banner
281 - 300 of 355 Posts
Het zou interessant zijn om precies te weten wat de update heeft veranderd.

Ik kan me niet voorstellen hoe het een hardwarecomponentstoring zou kunnen zijn die het probleem veroorzaakt, tenzij iets rechtstreeks uit de fabriek extreem marginaal was.
In mijn geval lukt het nog steeds om ongeveer een uur lang met volle snelheid op te laden, zelfs als de AC-laadsnelheid in de Kia-app op 100% staat.
Verkeerde software-instellingen, waardoor hardware te heet wordt en beschadigd raakt.

Deze hele ICCU is een farce, gezien de tijd dat ze dit probleem al hebben met veel modellen van het merk Hyundai/Kia.

Discussion starter · #283 ·
Een update over mijn situatie. Ik heb de auto binnen 30 dagen na aankoop afgewezen en de garage vervolgens de tijd gegeven om het defect te verhelpen, wat ze niet hebben kunnen doen. Daarom heb ik het voertuig uiteindelijk op 24 maart 2025 afgewezen. Het duurde van toen tot 12 mei voordat de garage de terugbetaling verstrekte. Het is een kwelling geweest. Kia Nederland accepteert de auto terug van de dealer omdat ze de oorzaak van het probleem niet hebben kunnen vinden. Ik heb nu een Ford Explorer gekocht. Ik zou in de toekomst overwegen een EV3 te kopen, maar alleen als dit probleem is opgelost. Ik kan eerlijk zeggen dat het de slechtste koopervaring van mijn leven is geweest!

Een update over mijn situatie. Ik heb de auto binnen 30 dagen na aankoop afgewezen en de garage vervolgens de tijd gegeven om het defect te verhelpen, wat ze niet hebben kunnen doen. Daarom heb ik het voertuig uiteindelijk afgewezen op 24 maart 2025. Het duurde voor de garage van toen tot 12 mei om de terugbetaling te verstrekken. Het is een marteling geweest. Kia UK accepteert de auto terug van de dealer omdat ze de oorzaak van het probleem niet hebben kunnen vinden. Ik heb nu een Ford Explorer gekocht. Ik zou in de toekomst overwegen een EV3 te kopen, maar pas als dit probleem is opgelost. Ik kan eerlijk zeggen dat het de slechtste koopervaring van mijn leven is geweest!
Het spijt me zeer te horen over je strijd met Kia. Het zou me niet verbazen als alle dealers hetzelfde zijn. Ze nemen je geld met een glimlach, maar proberen het terug te krijgen, hoe redelijk ook, dan begint de strijd, helaas.

Ik denk dat je de CarPlay-gadget gaat gebruiken die je met je nieuwe auto hebt gekocht? Ik hoop dat de Explorer betrouwbaarder is en dat Ford je goed behandelt. De beste wensen.

Discussion starter · #285 ·
Het spijt me zeer te horen over je strijd met Kia. Het zou me niet verbazen als alle dealers hetzelfde zijn. Neem je geld met een glimlach, maar probeer het terug te krijgen, hoe redelijk ook, dat wil zeggen, de strijd begint, helaas.

Denk dat je de CarPlay-gadget gaat gebruiken die je met je nieuwe auto hebt gekocht? Ik hoop dat de Explorer betrouwbaarder is en dat Ford je goed behandelt. De beste wensen.
Bedankt Steven - ik weet niet zeker wat je bedoelt met proberen het terug te krijgen en dat de strijd begint? Kun je dat uitleggen? Bedankt

Dat is gewoon mijn slechte grammatica @ForestBev. Ik probeer alleen maar te zeggen dat het altijd moeilijk is om een bedrijf zover te krijgen dat het je zuurverdiende geld daadwerkelijk terugbetaalt. Echt jammer van de auto. Heb gehoord van een paar eigenaren met iccu-problemen, maar die van jou is de eerste die onopgelost is gebleven.

Hallo,

Met zoveel berichten over dit probleem is het moeilijk om te weten waar te reageren, maar ik dacht dat ik zou delen waar ik ben. Ik heb een Anderson A2-lader die me al meer dan 4 jaar zonder problemen van dienst is geweest met een BMW I3.

Geen fancy opladen, gewoon een AAN/UIT-timerschema op de A2.

We hebben de EV3 sinds eind november zonder problemen, maar eerder deze maand, toen ik probeerde op te laden op de A2 met 7,2 kW, meldde de A2 dat de auto had gevraagd om het opladen te verlagen naar 1,4 kW. Dit deed het via verschillende oplaadtests die ik vervolgens uitvoerde, soms na een paar uur, soms na minuten. Het daalde ook op een lader van familieleden toen ik op bezoek was. Ik heb nog geen contact opgenomen met een dealer, maar wat ik wel deed, was de AC-laadstroom verlagen naar 90% (van 100%, je kunt hem instellen op 50, 90 of 100). De auto heeft nu 5 keer opgeladen met een snelheid van ongeveer 6,5 kW zonder problemen.

Nog een ding, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik het eerste probleem had nadat ik de auto voor het eerst met een granny-lader had opgeladen.

Na alles (meestal?) hier te hebben gelezen, vermoed ik dat ik contact moet opnemen met de dealer. Trouwens, ik heb een paar weken geleden de OTA ICCU-update toegepast.

Het is waarschijnlijk gedaald omdat je de 80%+-vertraging hebt bereikt.
De vertraging in de laadsnelheid met betrekking tot de batterijlaadtoestand is alleen van toepassing bij gebruik van DC-laders, die waar je de CCS-kabel gebruikt.

Als alles correct werkt, blijft de snelheid op AC 7 kW tot 100%.

Welnu, de mijne vertraagt van ongeveer 96-97%. Tot 96% laadt hij met 10,4 kW. AC-laden met 11 kW op een zeer eenvoudige lader, die slechts 11 kW aan de EV levert.

Discussion starter · #291 ·
Dat is gewoon mijn slechte grammatica @ForestBev. Ik probeer gewoon te zeggen dat het altijd moeilijk is om een bedrijf zover te krijgen dat het je zuurverdiende geld daadwerkelijk terugbetaalt. Echt jammer van de auto. Heb gehoord van een paar eigenaren met iccu-problemen, maar die van jou is de eerste die onopgelost is gebleven.
Ah - OK. Bedankt voor de verduidelijking Steve. Ik denk dat het onopgelost is omdat de dealer niet bereid was de ICCU te vervangen en de kwestie terug wilde geven aan Kia UK.

Hoi,

Met zoveel berichten over dit probleem is het moeilijk om te weten waar te reageren, maar ik dacht dat ik zou delen waar ik ben. Ik heb een Anderson A2-oplader die me al meer dan 4 jaar zonder problemen heeft gediend met een BMW I3.

Geen fancy opladen, gewoon een AAN/UIT-timerschema op de A2.

We hebben de EV3 sinds eind november zonder problemen, maar eerder deze maand, toen ik probeerde op te laden op de A2 met 7,2 kW, meldde de A2 dat de auto had gevraagd om het opladen te verlagen naar 1,4 kW. Dit deed het via verschillende oplaadtests die ik vervolgens uitvoerde, soms na een paar uur, soms na minuten. Het daalde ook op een oplader van familieleden toen ik op bezoek was. Ik heb nog geen contact opgenomen met een dealer, maar wat ik wel deed, was de AC-laadstroom verlagen naar 90% (van 100%, je kunt hem instellen op 50, 90 of 100). De auto heeft nu 5 keer opgeladen met een snelheid van ongeveer 6,5 kW zonder problemen.

Nog een ding, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik het eerste probleem had nadat ik de auto voor het eerst met een granny charger had opgeladen.

Na het lezen van alle (de meeste?) ellende hier, vermoed ik dat ik contact moet opnemen met de dealer. Trouwens, ik heb een paar weken geleden de OTA ICCU-update toegepast.
Hetzelfde probleem dat anderen van ons hebben gezien. Breng het naar de dealer en vraag hen om een testlading uit te voeren op een 7,2 kW laadpunt met 100% laadstroom. (Niet op een ander laadpunt). Ik had dezelfde symptomen en wacht nu op een vervangende ICCU. Opladen met 90% stroom lijkt een manier te zijn om de auto opgeladen te houden terwijl je wacht op een nieuwe ICCU.

Ik hoorde het gisteren van de dealer. Vervangende ICCU is nu gearriveerd, maar het duurt nog 4 weken voordat een getrainde EV-technicus en een leenauto op dezelfde dag beschikbaar zijn.
De servicemedewerker verzekerde me dat het probleem opgelost zal worden. Ze hebben al een paar andere EV3's gehad met dezelfde storing.

Ondertussen heeft opladen met 90% tot nu toe perfect gewerkt, zelfs als Octopus besluit het in 2 of 3 slots te doen.

Ik kan niet geloven dat de eigenaren vertragingen ondervinden. Ik heb ze in niet mis te verstane bewoordingen verteld dat ik niet blij was toen ons dit overkwam. We werden meteen geholpen, dus ik denk dat het afhankelijk is van de dealer. We hebben onze vervangende EV3 nu al een paar weken en zijn nu tevreden. Iedereen die hier last van heeft, moet voet bij stuk houden, want dit is een wijdverbreid probleem waar we nu van op de hoogte zijn.

281 - 300 of 355 Posts