Kia Owners Club Forum banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 55 Posts
Hallo Anthony,

De man die de sensortheorie verwierp, heeft het mis - nou ja, ik zeg mis, hij denkt maar aan één aspect.

Bij diesels betekent het als het EM-lampje constant brandt, dat er een emissieprobleem is. Dus een defecte sensor die te maken heeft met de emissiekant van de zaak zou een constant EM-lampje veroorzaken.

Het DPF heeft verschillende sensoren. Tegendruk, temperatuur, EGR etc. etc... Dus aangezien er meer DPF-gerelateerde sensoren zijn, is de kans groot dat het er een van is, vandaar een knipperend lampje, geen tekenen van een actieve regeneratie die opstart, en de auto rijdt normaal.

Heb je je kit vandaag al aangesloten om te zien welke foutcodes er worden gegeven?
 
Save
Discussion starter · #25 ·
Raad eens wat ik heb gevonden?? ....ja, mijn codelezer en inderdaad geeft hij een foutcode... p2002

dat is een DPF-fout!! of de efficiëntie van de deeltjesval onder de drempelwaarde!

Denk dat het tijd is om de dealer opnieuw te bezoeken!
 
stumpym4 said:
Raad eens wat ik heb gevonden?? ....ja, mijn codelezer en inderdaad, hij geeft een foutcode... p2002

dat is een DPF-fout!! of de efficiëntie van de deeltjesval onder de drempelwaarde!

Denk dat het tijd is om de dealer opnieuw te bezoeken!
Dit kan duur worden voor Kia
Image
Image
Image
 
Discussion starter · #27 ·
TerryB58 said:
stumpym4 said:
Guess what i found ?? ....yep my code reader and indeed it does throw a fault code up .... p2002

which is a DPF fault !! or Particulate trap efficiency below threshold !

Think its time to re visit the dealer!

This could be costly for Kia then
Image
Image
Image
as long as they honor the warranty ! ..... not holding my breath to be honest

Edit .. Ive emailed Kia direct as well to ask there advise !

Edited by: stumpym4
 
Hallo Anthony,

Aangezien dit probleem niet aan u te wijten is, moeten eventuele reparaties - indien nodig - zeker onder de garantie vallen. Zie hieronder voor enkele details over de foutcode P2002 die ik heb gevonden:

De foutcode "P2002 dieselpartikelfilter efficiëntie onder de drempelwaarde" heeft betrekking op een emissiecontrole-apparaat. Geïnstalleerd op diesels van 2007 en later, elimineert het de roet die uit de uitlaat komt. U zult deze DTC hoogstwaarschijnlijk zien in een Dodge, Ford, Chevrolet of GMC diesel pickup, maar het kan ook worden geactiveerd op andere dieselauto's zoals VW, Vauxhall, Audi, Lexus, etc.

De DPF - dieselpartikelfilter - heeft de vorm van een katalysator en bevindt zich in het uitlaatsysteem. Binnenin bevindt zich een matrix van verbindingen die de passages bedekken, zoals cordieriet, siliciumcarbide en metaalvezels. Het is 98% effectief in het elimineren van roet.

De DPF creëert een lichte tegendruk tijdens het gebruik. De ECU van het voertuig - computer - heeft drukterugkoppelsensoren op de DPF om de functionaliteit ervan te bewaken. Als het om de een of andere reden - gedurende twee cycli - een discrepantie in de drukgrenzen detecteert, stelt het de code P2002 in, wat duidt op een storing.

Maak u geen zorgen, deze apparaten hebben een regeneratieve capaciteit om de ophoping van roet te verbranden en terug te keren naar volledige service. Ze gaan lang mee.

Zodra dit gebeurt, gaat het lampje uit en wist de code zichzelf. Dit is de reden waarom het een softcode wordt genoemd - het geeft een fout in "real time" aan en wist zichzelf wanneer de fout zichzelf corrigeert. Een harde code blijft bestaan totdat de reparatie is voltooid en de code handmatig met een scanner is gewist.

Alle voertuigen hebben een apparaat nodig om de uitstoot van stikstofoxiden in de atmosfeer te elimineren, die er anders niet zouden zijn en schadelijk zijn voor uw gezondheid en de atmosfeer. Een katalysator lost emissies op benzinemotoren op. Diesels daarentegen zijn problematischer.

Ze vertrouwen op de hitte van supergecomprimeerde brandstof voor spontane verbranding, hun cilinderkop temperaturen zijn zeer hoog, waardoor een ernstige voedingsbodem voor stikstofoxiden ontstaat. NOx wordt geproduceerd bij extreem hoge temperaturen. De ingenieurs wisten dat ze EGR - uitlaatgasrecirculatie - moesten gebruiken om de inkomende brandstoflading te verdunnen om de kop temperaturen te verlagen en de Nox te verminderen. Probleem was dat de uitlaattemperaturen op een diesel te hoog zijn en het probleem alleen maar zouden verergeren.

Ze corrigeerden dit door koelvloeistof te gebruiken om de motorolie en de EGR-pijp te koelen om de cilinderkop temperaturen te verlagen tot onder die nodig zijn voor de vorming van Nox. Dit werkte vrij goed. De DPF is de laatste verdedigingslinie tegen emissies door de roet te elimineren.

OPMERKING: Deze P2002 DTC is hetzelfde als P2003, maar de P2002 verwijst naar bank 1, dat is de kant van de motor die cilinder #1 bevat.

De oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:
"¢Te veel lage snelheid werking zal deze code veroorzaken. Het kost hitte in het bereik van 500c tot 600c om de roet in de DPF te verbranden. Zelfs met de inspanningen van de ECU's in het motormanagement, heeft het moeite om voldoende warmte te creëren om de DPF bij lage motorsnelheden te reinigen
"¢Een luchtlek voor de DPF zal de sensorwaarden veranderen, wat resulteert in de code
"¢Defecte ECU-strategieën of -componenten voorkomen een goede regeneratie
"¢Brandstof met een groot percentage zwavel zal de DPF snel verstoppen
"¢Sommige aftermarket accessoires en prestatie modificaties
"¢Vuil luchtfilterelement
"¢Beschadigde DPF

Ik hoop dat deze informatie van enig nut voor u is. Als uw dealer u blijft afschepen, is het misschien de moeite waard om de informatie die ik in deze post over de foutcode heb verstrekt, af te drukken en ze deze te laten lezen.

Bron: obd-codes.com
 
Save
Discussion starter · #29 ·
Wow !! .. Bedankt daarvoor Sharon ... denk dat je bij de dealers moet gaan werken en ze moet stoppen met mensen af te zetten! Zoals ik al zei, ik ben verre van de langzaamste bestuurder en rijd vrij veel kilometers, vandaar de diesel! ..... eerlijk gezegd, had ik nooit gedacht dat ik ooit DPF-problemen zou hebben met mijn woon-werkverkeer van meer dan 50 mijl per dag? Ik heb plannen voor ongeveer 300 mijl volgende week, want ik ben jarig en ga dus 2 dagen mountainbiken, dus het zal een paar uur op de snelweg doorbrengen en hopelijk zal het zich oplossen?? .. anders gaat het terug naar de dealers op de weg naar huis van het werk als ik weer aan het werk ben!
 
Graag gedaan Anthony.

Ik zou nog steeds zeggen dat het ofwel een defecte sensor is, ofwel een lek voor de DPF dat een drukonevenwicht veroorzaakt en daarom het EM-lampje doet branden.

Ga er gerust mee op de goede lange rit en kijk of het deze keer verdwijnt, maar zo niet, breng hem dan terug naar uw dealer en laat het hun probleem zijn. Denk eraan om te vragen naar een gratis leenauto terwijl de uwe wordt gerepareerd
Image
 
Save
Discussion starter · #31 ·
sharon75 said:
Graag gedaan Anthony.

Ik zou nog steeds zeggen dat het ofwel een defecte sensor is, ofwel een lek voor de DPF dat een onbalans in de druk veroorzaakt en daarom het EM-lampje laat branden.

Ga er gerust mee op een goede lange rit en kijk of het deze keer verdwijnt, maar zo niet, breng het dan terug naar uw dealer en laat het hun probleem zijn. Denk eraan om te vragen naar een gratis leenauto terwijl de uwe wordt gerepareerd
Image
Ik heb geen andere optie dan te vragen om een vervangende auto te krijgen, aangezien ik meer dan 20 mijl van huis werk en maar één auto in huis heb en ik heb ook de motorfiets verkocht!
De vorige keer dat ze garantie werk aan het dashboard deden, moest ik nog steeds betalen voor de verzekering van de leenauto, wat ik schandalig vond!
 
Ja, je zou niet voor hun verzekering moeten betalen. Mijn dealer vertelde me dat leenauto's gratis zijn en dat de verzekering voor hen is - maar als ik de leenauto zou beschadigen, is er een eigen risico van ÂŁ500 waarvoor ik aansprakelijk zou zijn.
 
Save
sharon75 said:
- maar als ik de leenauto zou beschadigen, is er een eigen risico van ÂŁ500 waarvoor ik aansprakelijk zou zijn.
Je zou een CDW - Collision Damage Waiver - kunnen krijgen voor een paar ÂŁÂŁ, maar dat zou betekenen dat je betaalt om het eigen risico te vermijden, voor het geval er een deuk is.
 
Ja, het is het niet echt waard. Hoe dan ook, we moeten Anthony's draad on-topic houden. Dus laten we kijken hoe hij het morgen met zijn eigen auto doet. Bewerkt door: sharon75
 
Save
Oké, dus jullie hebben allemaal het werk gedaan dat ze de eerste keer hadden moeten doen in de Kia-werkplaats, sorry, maar de garantie van 7 jaar begint erg dun te worden.
 
Hallo Gary,

Gelukkig weet ik best veel over de DPF-systemen die door Kia worden gebruikt, dus ik kon Anthony wat nuttige informatie geven. Maar wat betreft de garantie, oké, het kost ze tijd om de kern van dit probleem te achterhalen, maar we moeten afwachten wat ze ermee gaan doen.

Als ze hem een andere Rio lenen terwijl de zijne niet op de weg is, en alle onderdelen die met dit probleem te maken hebben kosteloos repareren/vervangen, dan blijft de gemoedsrustfactor van de garantie van 7 jaar intact.

Ik ben er vrij zeker van dat ze dit voor hem als garantieklus zullen oplossen - maar laten we gewoon afwachten wat ze zeggen.
 
Save
Houd er rekening mee dat ze het dpf-filter een slijtageonderdeel noemen. Het wordt interessant om te zien wat Kia gaat doen. Ik denk dat ze het persoonlijk zullen repareren, maar ik denk dat anderen verderop in de lijn voor een schok zullen komen te staan ​​wanneer de leeftijd en kilometerstand van voertuigen beginnen op te lopen.

Eerste teken van problemen, de mijne geeft, ik trek het er meteen af.
 
Ja, ik weet niet zeker hoe dit er over een tijdje uit zou zien, want zoals je zegt, het wordt geclassificeerd als een slijtageonderdeel. Als het echter een storing is met een sensor of iets anders dat is aangesloten op het DPF-systeem en niet de schuld van de bestuurder, dan zou ik denken dat het onder de garantie richtlijnen zou vallen.
 
Save
Interessante draad, en ik denk dat we allemaal geleerd hebben dat als er een probleem is, we

............
allemaal Sharon mee moeten nemen naar de dealer :)
 
Save
21 - 40 of 55 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.