Kia Owners Club Forum banner

Start stop nie działa

1 reading
25K views 22 replies 11 participants last post by  jcapari  
#1 ·
Odkąd kupiłem mojego sportage 2 miesiące temu, mój start/stop nie działa. Świeci się tylko pomarańczowy znak na desce rozdzielczej. Samochód jest cały czas włączony.

Dlaczego to nie działa?
 
#6 ·
Jednym z głównych problemów jest stan naładowania akumulatora. System Kia pozwala na działanie ISG tylko wtedy, gdy ponowne uruchomienie wykorzysta "nadmiar" naładowania akumulatora. Podczas normalnej jazdy alternator ładuje akumulator tylko do około 80%, ponieważ uważa się, że jest to wystarczające dla wszystkich normalnych potrzeb. Aby uzyskać ponad 80% naładowania, musisz wygenerować ładowanie przez dobieg silnika itp. (lub przez ładowanie podtrzymujące akumulator). Uzasadnienie jest takie, że to "nadmiarowe" naładowanie akumulatora jest darmowe, ponieważ dobieg nie wymaga paliwa i nie ma sensu mieć funkcji oszczędzania energii (tj. ISG), która zużywa energię, aby umożliwić jej działanie.
 
#7 ·
Odkąd kupiłem mojego sportage 2 miesiące temu, mój start/stop nie działa.. Świeci się tylko pomarańczowy znak na mojej desce rozdzielczej..samochód jest cały czas włączony.. Dlaczego to nie działa?
Księga słów mówi, że jeśli kontrolka się nie wyłącza, skontaktuj się ze swoim dealerem
Image
Wysyłane z mojego iPada za pomocą Tapatalk
 
#12 ·
ISG w mojej 1.7 t/diesel Optima działało dobrze przez pierwszy rok użytkowania. Ponieważ jednak zdarzały się chwile, kiedy było to cholerne utrapienie, wyłączałem je przy uruchamianiu.

W drugim roku działało całkiem dobrze w miesiącach letnich, ale rzadko w chłodniejszych miesiącach, chyba że odbywałem dłuższą podróż, zyskując nieco więcej energii z alternatora niż tylko podczas lokalnych podróży.

Kiedy samochód miał 3 lata, było to nowością, kiedy się włączał i byłem zachwycony, kiedy po prostu przestał działać. Samochód ma teraz niecałe 4 lata, jutro czeka go przegląd, a samochód jest już dobrze dotarty, silnik jest tak gładki jak orzech. DCT zapewnia przyjemną jazdę bez szarpnięć i wibracji, zużycie paliwa wynosi konsekwentnie od niskiego do średniego poziomu 40 galonów, więc trudno mi zobaczyć, czym mógłbym zastąpić samochód, ponieważ KIA nie chce, żebyśmy mieli zamiennik K5 w Wielkiej Brytanii.

Przez następne kilka miesięcy sytuacja po Brexicie może stać się jaśniejsza i może skierować mnie w jednym lub drugim kierunku, ale chociaż miałem większe samochody, bardziej luksusowe samochody, mocniejsze samochody i bardziej ekonomiczne samochody, jako pakiet powiedziałbym, że Optima SW jest prawdopodobnie najlepszym samochodem, jaki kiedykolwiek posiadałem. Czy miałbym narzekać na upadek mojego ISG? :ROFLMAO:
 
  • Like
Reactions: mr.macspot
#14 ·
Jak mówili inni, istnieje wiele parametrów, ale głównym wydaje się być stan naładowania akumulatora. Picanto mojej córki nie pokonuje wielu kilometrów i nie pamięta, kiedy ostatnio działał ISG, a ja nim jeździłem i stwierdziłem to samo. Pełny serwis wykonany w zeszłym tygodniu i akumulator naładowany. ISG działał podczas pierwszej podróży po osiągnięciu temperatury.
 
#15 ·
W ciągu 4 lat, kiedy miałem mojego Ceeda, zadziałał tylko raz. Wspominałem o tym w każdym serwisie w warsztacie, gdzie powiedziano mi, że wszystko jest w porządku i że może to być bateria, która wymaga pełnego naładowania. Odbyłem 4-godzinną, 220-milową podróż bez przerwy i przetestowałem system na końcu. Nie udało się go uruchomić. Wydaje się, że ISG jest bardzo kapryśny. Ale szczerze mówiąc, to bardziej utrapienie niż błogosławieństwo.
 
#16 ·
System KIA ISG ma również funkcję "Smart Charging". Podczas jazdy alternator ładuje akumulator tylko do 70% - 80% (opinie na temat dokładnej liczby są różne), a następnie dostarcza tylko tyle energii, ile potrzeba do zasilania odbiorników elektrycznych - przestaje ładować akumulator. Ładowanie powyżej tego poziomu jest osiągane tylko wtedy, gdy silnik pracuje na biegu jałowym i reprezentuje "darmową" energię. To właśnie ta energia jest wykorzystywana do ponownego uruchomienia, więc Twój styl jazdy określi, czy w akumulatorze jest wystarczająco dużo energii, aby funkcja stop/start działała. Więcej "podnoszenia i toczenia" = więcej ładowania podczas pracy na biegu jałowym.
 
#19 ·
Lift and coast: Zbliżając się do jakiejkolwiek cechy drogi, która wymaga od Ciebie zwolnienia, zdejmij nogę z gazu, ale zostaw samochód na biegu i staraj się nie hamować. Oczywiście oznacza to wcześniejsze zdjęcie nogi z gazu niż w przypadku zamiaru hamowania i wymaga pewnej antycypacji. Wiele razy wiesz, że będziesz czekać (rondo, światła lub kolejka na skrzyżowaniu) i wcześniejsze zdjęcie nogi z gazu tak naprawdę nie wydłuży czasu podróży - spędzisz trochę więcej czasu na toczeniu się do przeszkody, ale spędzisz trochę mniej czasu na faktycznym zatrzymaniu, wciąż jesteś za samochodem z przodu, więc nic nie tracisz. Przez cały czas, gdy to robisz, zużywasz dokładnie zero paliwa. Pozwól, aby obroty spadły aż do poziomu tuż powyżej biegu jałowego (ale nie za nisko, bo zapobiegacz zatrzymania otworzy dla Ciebie przepustnicę), zanim wciśniesz sprzęgło - nie redukuj biegów, ponieważ to zużywa więcej paliwa. Przez cały czas, gdy to robisz, ładujesz akumulator powyżej 80% (lub cokolwiek) inteligentnego limitu. Jeśli warunki z przodu się zmienią, po prostu wciśnij sprzęgło i bezpośrednio wybierz odpowiedni bieg (zwane blokowaniem biegów). IAM uczy tego od wielu lat - wymaga to większej antycypacji drogi przed nami i to również jest dobra rzecz. Staje się to prawie automatyczne z praktyką. Przez cały czas, gdy Twój samochód jest na biegu, sprzęgło włączone, przepustnica całkowicie zamknięta, inteligentny system będzie wykorzystywał tę darmową energię do ładowania akumulatora.

Tak, możesz naładować akumulator ładowarką (pozostaw akumulator na miejscu), jeśli naprawdę musisz, ale czy warto się wysilać? Wiele osób tutaj nie lubi ISG i i tak ją wyłącza - oszczędność paliwa jest bardzo mała, a różnica, jaką robi, jest mniejsza niż ta, którą zaoszczędzisz dzięki lift and coast.
 
#22 ·
Nie ma sensu. Szybko powróci do inteligentnego limitu ładowania.
W pierwszym okresie Lockdown mój poprzedni samochód szybko ucierpiał z powodu akumulatora, który nie był wystarczająco mocny, aby uruchomić samochód, ale wystarczający, aby uruchomić wszystkie światła ostrzegawcze.

Problem rozwiązany za pomocą panelu słonecznego. Przestaje ładować, gdy akumulator jest w pełni naładowany i włącza się ponownie, jeśli spadnie poniżej określonego napięcia.

Utrzymał system Start/Stop całkowicie zadowolony


Wysłane z mojego iPada za pomocą Tapatalk
 
#23 ·
Przycisk ISG OFF to drugi ruch od przycisku start, trzeci ruch Auto Hold ON. lol (y) :)
 
  • Like
Reactions: Parablob and Indalo