Kia Owners Club Forum banner
61 - 80 of 355 Posts
@ForestBev - Het spijt me zeer te horen over uw langdurige problemen, ik ben het ermee eens dat de EV3 een mooie auto is, het is gewoon jammer dat ze al zo vroeg in de lancering problemen hebben, ik hoop gewoon dat de onze is opgelost en geen nieuwe ICCU nodig heeft. Houd ons op de hoogte, het allerbeste.

Discussion starter · #62 ·
@ForestBev - het spijt me zeer te horen over uw langdurige problemen, ik ben het ermee eens dat de EV3 een mooie auto is, het is gewoon jammer dat ze al zo vroeg in de lancering problemen hebben, ik hoop gewoon dat de onze is opgelost en geen nieuwe ICCU nodig heeft. Houd ons op de hoogte, het allerbeste.
Ik zal posten wanneer ik een definitief antwoord van Kia krijg - want als er een nieuwe ICCU nodig is, dan zou dat weken duren en ik ben niet blij om te wachten. Bedankt

Ik gok dat dit een veelvoorkomend probleem is bij andere Egmp-platformauto's (Kia/Hyundai/Genesis). Ofwel er is een probleem met dit platform en de productie ervan, ofwel er zijn verschillende fabrikanten van de ICCU en compatibiliteit of gewoon een slechte fabricage.

Helaas hebben Kia/Hyundai/Genesis de les niet geleerd van de EV6 en dezelfde problemen die er waren. Dit duurt al enkele jaren. Zelfs grote terugroepacties.

Als groep is dit slecht.
Een reden waarom ik nooit een gloednieuwe EV van deze groep zal kopen.

Ik zal posten wanneer ik een definitief antwoord van Kia krijg - alsof er een nieuwe ICCU nodig is, dan zou dat weken duren en ik ben niet blij om te wachten. Bedankt.
Hoi, ja, ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat. Het andere probleem, de ICCU-update, die het probleem van het vertragen van de laadsnelheid na 1 tot 2 uur opladen (7,2 tot 1,4 kW) zou kunnen oplossen, moet ook nog worden opgelost. Ik heb daar last van en het is door anderen gemeld. OTA-software-update moet nog naar het VK komen over dit probleem?

Hallo allemaal, Zoals ik vreesde, heeft de ICCU-update (indien uitgevoerd) die 2 dagen geleden bij mijn lokale Kia-dealer is uitgevoerd, het laadprobleem niet opgelost! Ik heb de EV3 gisteravond om 20.00 uur (7,4 kWh lader) opgeladen met nog 70 mijl bereik, en nu om 4.00 uur 's ochtends toont de app dat hij oplaadt met 1,4 kW, 102 mijl bereik en 53 uur en 40 minuten tot volledige lading. Dit is op zijn zachtst gezegd frustrerend. Terug naar de tekentafel. Mijn EV3 was een ex-demo met 1.400 mijl, hij is gekocht bij een Kia-dealer, maar ik betwijfel of ik dezelfde rechten heb om het voertuig te weigeren als iemand die een gloednieuwe heeft gekocht?

Bedankt voor de update @GCC en het is heel slecht dat dit in de eerste plaats een probleem was, en erger nog dat de 'fix' het niet heeft opgelost. Ik heb geen idee van uw recht om wettelijk te weigeren, maar in principe denk ik dat uw rechten hetzelfde zouden moeten zijn.

Ik wacht op de levering van mijn nieuwe en oranje EV3 GT-s en dankzij dit en andere threads over dit onderwerp, zal ik de auto snel testen om te kijken of er problemen zijn. Als dat zo is, zal ik hem gewoon weigeren, aangezien het een groot probleem lijkt te worden, en een probleem waar eigenaren niet mee te maken zouden moeten hebben.

@ukpetey - toen ik de EV3 GT line s van mijn vrouw in verbrand oranje in bezit nam! SNAP! Hij laadde 2 tot 3 keer op en daarna ontwikkelde zich de fout, alleen om u op de hoogte te stellen. Ik weet niet zeker of dit voor anderen het geval is, of dat sommigen gewoon vanaf dag één fouten vertonen, maar ik hoop dat u deze fout helemaal niet zult ondervinden.

Discussion starter · #68 ·
Hoi, ja, ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat. Het andere probleem, de ICCU-update, die het probleem van het vertragen van de laadsnelheid na 1 tot 2 uur opladen (7,2 tot 1,4 kW) zou kunnen oplossen, moet ook nog worden opgelost. Ik heb er last van en het is door anderen gemeld. OTA-software-update moet nog naar het VK komen over dit probleem?
De mijne begint soms op 1,4 te laden - het is dus niet alleen een probleem van vertraging. Ik kan zien dat de garage de auto deze week drie keer voor korte periodes heeft opgeladen, dus ik denk dat ze zich nog steeds achter de oren krabben.

Ik vraag me af of het probleem thermisch is. Misschien worden sommige stroomcomponenten "te heet", waardoor de beheersoftware het vermogen vermindert? Ik heb "te heet" tussen aanhalingstekens geplaatst omdat er twee mogelijkheden zijn:
1) De enige die een software-update zou kunnen oplossen: de drempel om als "te heet" te worden beschouwd, wordt nu achteraf als te laag beschouwd en ingenieurs hebben de softwareschijf gewijzigd waarbij het vermogen door de temperatuur wordt beperkt
2) Ofwel defecte componenten die gevoelig zijn voor oververhitting of waarschijnlijker onvoldoende verbinding tussen de hete componenten en de koellichaamcomponenten die de gegenereerde warmte zouden moeten absorberen

Gezien het feit dat we in de winter zijn geweest en dat het VK nauwelijks een warm land is op de warmste momenten, denk ik dat (1) onwaarschijnlijk is.
Als het een thermisch probleem is, zou de neiging om langzaam op te laden naar verwachting toenemen naarmate onze avonden warmer worden.

Ik herinner me dat ik heb gelezen hoe auto's die 7 kW of 11 kW kunnen opladen, door software worden geconfigureerd om componenten in de On Board Charger parallel te gebruiken om één elektrische fase met de hoge snelheid van 32 A of afzonderlijke fasen met 16 A aan te kunnen. Het halveren van het vermogen kan wijzen op een thermische storing van de helft van de OBC.

Ik heb nog geen oplaadproblemen met de mijne opgemerkt, maar het lijkt vandaag problemen te geven.
Ik kwam net na de middag thuis en stak hem in. Hij laadde ongeveer 45 minuten met 7 kW en daalde toen naar 1,4 kW.
Ik zit bij Octopus Intelligent Go, met een Zappi-oplader. Dit is de eerste keer dat het Octopus-schema de oplader overdag heeft gestart. Normaal gesproken start het 's nachts.
Ik laat Octopus het schema instellen en vertel het via de Octopus-app gewoon om 30% toe te voegen en om 8 uur klaar te zijn.

Ik heb vanmorgen de Kia-dealer gebeld en mijn frustratie geuit over het feit dat de storing nog steeds optreedt in onze EV3, en de manager bemoeide zich ermee en zei dat dit niet zou mogen gebeuren bij een gloednieuw voertuig, en zei dat we het voertuig onmiddellijk moesten brengen, aangezien we net een gloednieuwe EV3 met 25-kenteken hebben ontvangen, die kunt u nemen totdat uw auto is gerepareerd, het is een Air, maar bedelaars kunnen niet kiezen! Ze hebben toegegeven dat het een ICCU-probleem is, dat ze ook hadden bij de EV6, en zeiden dat de ICCU-eenheden de volgende dag of over een paar weken geleverd kunnen worden. Dus we hebben in ieder geval een EV die we voorlopig kunnen gebruiken. Ik zal een update geven zodra we meer nieuws van de dealer hebben.

PS: Iedereen die dit probleem heeft, zou de dealer in een hoek moeten drijven, het werkte voor mij, dus er is geen reden waarom het niet voor u zou werken.

Ik heb nog geen oplaadproblemen met de mijne opgemerkt, maar het lijkt vandaag problemen te geven.
Ik kwam net na de middag thuis en stak hem in. Hij laadde ongeveer 45 minuten met 7 kW en daalde toen naar 1,4 kW.

Ik zit op Octopus Intelligent Go, met een Zappi-oplader. Dit is de eerste keer dat het Octopus-schema de oplader overdag heeft gestart. Normaal gesproken begint het 's nachts.
Ik laat Octopus het schema instellen en vertel het via de Octopus-app gewoon om 30% toe te voegen en om 8 uur klaar te zijn.
Ik vraag me af: heeft iemand dit probleem NIET op Octopus Intelligent Go?

Ik vraag me af: heeft iemand dit probleem NIET met Octopus Intelligent Go?
Dat vroeg ik me ook af!

Lijkt vreemd dat de auto normaal begint met opladen en dan daalt naar 1,4 kW.
Ik heb wat gelezen over Zappi-laders, en 1,4 kW is de minimale lading die hij kan doen.

Terwijl ik nog het 7p-tarief had, stopte ik de lading handmatig, trok de stekker er een paar minuten uit en stak hem er weer in.
Na een paar minuten begon de auto weer op te laden met 7 kW. Na een paar minuten daalde hij naar 1,4 kW.

Terug naar 25p nu, en hij is gestopt met opladen. Ik zal zien wat er vanavond gebeurt.

Ik zou de volgende keer de granny-lader kunnen proberen, om te zien of hij de volle 6 uur op 2,4 kW blijft.

Dat vroeg ik me ook al af!

Lijkt vreemd dat de auto normaal begint met opladen en dan terugvalt naar 1,4 kW.
Ik heb wat gelezen over Zappi-laders, en 1,4 kW is de minimale lading die hij kan doen.

Terwijl ik nog in het 7p-tarief zat, stopte ik de lading handmatig, trok de stekker er een paar minuten uit en stak hem er weer in.
Na een paar minuten begon de auto weer op te laden met 7 kW. Na een paar minuten daalde hij naar 1,4 kW.

Terug naar 25p nu, en het is gestopt met opladen. Ik zal zien wat er vanavond gebeurt.

Ik zal de volgende keer misschien de granny charger proberen, om te zien of hij de volle 6 uur op 2,4 kW blijft
Ik zit in het Octopus Dumb EV-tarief en heb dit probleem ook.

Slechts een gedachte en het is waarschijnlijk niet het probleem, maar ik zal het toch even vermelden.

Ik heb het scenario met lage lading maar één keer gehad en heb het opgelost door de oplader los te koppelen en weer aan te sluiten.

Ik merkte toen dat ik de oplaadkabel van de auto had aangesloten, met succes had opgeladen, maar dat de oplaadkabel niet volledig was aangesloten, bijna, maar niet helemaal. Sindsdien heb ik gemerkt dat de kabel precies in de juiste hoek moet staan om volledig aangesloten te worden en dat het gemakkelijk was om hem een paar millimeter te kort te laten.

Het is waarschijnlijk gewoon mijn onvermogen om hem correct aan te sluiten, maar toen ik de post van @RobinB hierboven las over warmte als probleem, zette het me gewoon aan het denken, en sinds ik heb geleerd om hem volledig aan te sluiten, heb ik geen incidenten met lage lading meer gehad.

Dat vroeg ik me ook al af!

Lijkt vreemd dat de auto normaal begint met opladen en dan terugvalt naar 1,4 kW.

Terwijl ik nog in het 7p-tarief zat, stopte ik de lading handmatig, trok de stekker er een paar minuten uit en stak hem er weer in.

Terug naar 25p nu, en het is gestopt met opladen. Ik zal zien wat er vanavond gebeurt.

Ik zal de volgende keer misschien de granny charger proberen, om te zien of hij de volle 6 uur op 2,4 kW blijft
In mijn geval heb ik een Hypervolt-lader. Ik weet dat wanneer Octopus IGO de controle heeft, hij alle drie de modi gebruikt: Super ECO, ECO en Boost. De eerste is Use Solar Surplus (ik heb geen zonnepanelen), ECO is 1,4 kW van het net, en Boost is naar hartenlust tot de maximale stroom die in de lader is ingesteld, bijvoorbeeld 32A. Ik heb ook een Powerwall 3-batterij en gebruik Home Assistant om alles te monitoren (de PW3 voedt het huis tijdens de piekuren).

Ik weet niet genoeg over de OHME-laders, maar ik geloof dat de Zappi een vergelijkbare controlestructuur gebruikt als de Hypervolt. Daarom vermoed ik dat wat sommige mensen misschien zien (waarschijnlijk niet allemaal) IGO is die de laadsnelheid verlaagt.

De Zappi doet dit alleen als de installateur de netlimiet heeft ingesteld om te beschermen tegen overstroom in het huis. Het is wellicht de moeite waard om te controleren of deze specifieke Zappi-apparaten op die manier zijn ingesteld en vervolgens het opladen te beperken om overbelasting van de netvoeding te voorkomen.

De Zappi zal dit alleen doen als de installateur de netlimiet heeft ingesteld om te beschermen tegen overstroom in het huis. Het is misschien de moeite waard om te controleren of deze specifieke Zappi-apparaten op die manier zijn ingesteld en vervolgens het opladen te vertragen om overbelasting van de netvoeding te voorkomen.
Zal de Zappi dat dynamisch doen op basis van de totale belasting, mogelijk via een CT?

61 - 80 of 355 Posts