Kia Owners Club Forum banner
81 - 100 of 355 Posts
Zal de Zappi dat dynamisch doen op basis van de totale aanvoerbelasting, wellicht via een CT?
Ja, ik geloof van wel, het gebruikt de CT om de netstroom te bewaken en moduleert de laadsnelheid om binnen de ingestelde netlimiet te blijven. Installateurs kunnen een netlimiet instellen om de belasting van het huis te beperken, vooral wanneer de hoofdzekering een lage capaciteit heeft of de stroombeschikbaarheid in een gebied slecht is.

Ja, dat denk ik wel. Het gebruikt de CT om de stroomafname van het elektriciteitsnet te bewaken en moduleert de laadsnelheid om binnen de ingestelde netlimiet te blijven. Installateurs kunnen een netlimiet instellen om de belasting van het huis te beperken, vooral wanneer de hoofdzekering een lage capaciteit heeft of de stroombeschikbaarheid in een gebied slecht is.
Interessant, bedankt.

Ik belde vanmorgen de Kia-dealer en uitte mijn frustratie over het feit dat de storing nog steeds optreedt in onze EV3, en de manager bemoeide zich ermee en zei dat dit niet zou mogen gebeuren bij een gloednieuwe auto, en zei dat ik de auto onmiddellijk moest brengen, aangezien we net een gloednieuwe 25-platen leen-EV3 hebben ontvangen, die je kunt nemen totdat je auto is gerepareerd, het is een Air, maar bedelaars kunnen niet kiezen!
Ze hebben toegegeven dat het een ICCU-probleem is, dat ze hadden op de EV6, en zeiden dat de ICCU-eenheden de volgende dag of over een paar weken geleverd kunnen worden. We hebben dus tenminste een EV die we voorlopig kunnen gebruiken. Ik zal een update geven zodra we meer nieuws van de dealer hebben.

PS: Iedereen die dit probleem heeft, zou de dealer in een hoek moeten drijven, het werkte voor mij, dus er is geen reden waarom het niet voor jou zou werken.
Fijn dat je je leenauto hebt gekregen. Dit is echter niet hetzelfde probleem dat de EV6 ooit heeft gehad. De dealer heeft het mis. Er waren 2 soorten storingen op de EV6 ICCU.

1) LDC-storing waarbij een mosfet-chip zou doorbranden en de 12v-accu niet zou opladen,
2) AC-laden zou volledig uitvallen, terwijl DC-laden nog steeds werkte.

Brian

Fijn dat je je leenauto hebt gekregen. Dit is echter niet hetzelfde probleem dat de EV6 ooit heeft gehad. De dealer zit ernaast. Er waren 2 soorten storingen op de EV6 ICCU.

1) LDC-storing waarbij een mosfet-chip zou doorbranden en de 12v-batterij niet zou opladen,
2) AC-laden zou volledig falen, terwijl DC-laden nog steeds werkte.

Brian
Ah, ik begrijp het, ik ben al wat ouder, dus ik neem alles wat iemand zegt met een korreltje zout. De technicus belde me gisteren om 17.00 uur om wat vragen te stellen, en ik heb hem de grafieken gemaild die Easee me stuurde, en ook uitgelegd dat mijn dochter dezelfde oplader voor haar EV gebruikt en nooit een probleem heeft gehad, maar Easee heeft de oplader toch al uitgesloten. Ik zal zien wat er volgende week gebeurt, ik heb tenminste nu een e-mailadres voor de technicus.

Ik kreeg een andere goedkope slot van Octopus, beginnend om 20.00 uur. Boete in rekening gebracht bij 7kW, waarbij de 90% limiet die op de auto is ingesteld, werd bereikt.

Ik had de auto, kabel of lader niet aangeraakt sinds het om 16.00 uur de 1,4kW-ding deed, dus dat sluit uit dat het een slecht aangesloten kabel is.

"Throttling" door Octopus kan de lage laadsnelheid verklaren, maar het gebeurde tijdens een extra slot gegeven door Octopus, niet de kernuren. Waarom zouden ze een extra slot geven en dan de laadsnelheid beperken?
Ik denk niet dat het de Zappi is die de laadsnelheid verlaagt vanwege de CT-klem, aangezien de rest van het huis op dat moment slechts 1,5 kW verbruikte.

ahh, ik begrijp het, ik ben al wat ouder, dus ik neem alles wat iemand zegt met een korreltje zout, de techneut belde me gisteren om 17.00 uur om wat vragen te stellen, en ik heb hem de grafieken gemaild die Easee me stuurde, en ook uitgelegd dat mijn dochter dezelfde lader voor haar EV gebruikt en nog nooit een probleem heeft gehad, maar Easee heeft de lader toch uitgesloten. Ik zal zien wat er volgende week gebeurt, ik heb tenminste nu een e-mailadres van de techneut.
Ze hebben misschien wat gegeneraliseerd over de ICCU-problemen.

EV3 ICCU is een ander model en onderdeelnummer

Gelukkig heb ik het probleem met langzaam opladen maar één keer gehad.

Duimen dat ze dit snel kunnen oplossen.

Brian

Ik kreeg een andere goedkope slot van Octopus, beginnend om 20.00 uur. Opladen ging prima met 7kW, waarbij de 90% limiet op de auto werd bereikt.

Ik had de auto, kabel of lader niet aangeraakt sinds het om 16.00 uur de 1,4kW deed, dus dat sluit uit dat het een slecht aangesloten kabel is.

"Throttling" door Octopus zou de lage laadsnelheid kunnen verklaren, maar het gebeurde tijdens een extra slot van Octopus, niet tijdens de kernuren. Waarom zouden ze een extra slot geven en dan de laadsnelheid beperken?
Ik denk niet dat het de Zappi is die de laadsnelheid verlaagt vanwege de CT-klem, aangezien de rest van het huis op dat moment slechts 1,5 kW verbruikte.
Heb je met Zappi gesproken om te vragen of de lader de benodigde stroom levert wanneer dat nodig is? Ik sprak met Easee zodra dit begon te gebeuren en ze zijn erg behulpzaam geweest en hebben me veel informatie, grafieken etc. gestuurd. Dat is een van de redenen waarom ik voor Easee heb gekozen, vanwege hun geweldige klantenservice.

Heeft u met Zappi gesproken om te vragen of de lader de vereiste stroom levert wanneer dat nodig is? Ik heb contact opgenomen met Easee zodra dit begon te gebeuren en ze zijn erg behulpzaam geweest en hebben me veel informatie, grafieken etc. gestuurd. Dat is een van de redenen waarom ik voor Easee heb gekozen, vanwege hun geweldige klantenservice.
Deze Zappi heeft sinds 2020 een e-Niro, Renault Zoe en een EV6 zonder problemen opgeladen.

Ik ben er zeker van dat het geen Zappi-probleem is.

Brian

Ik kreeg een andere goedkope slot van Octopus, beginnend om 20.00 uur. Laadde prima met 7kW, en bereikte de 90% limiet ingesteld op de auto.

Ik had de auto, kabel of lader niet aangeraakt sinds het de 1.4kW deed om 16.00 uur, dus dat sluit uit dat het een slecht aangesloten kabel is.

"Throttling" door Octopus kan de lage laadsnelheid verklaren, maar het gebeurde tijdens een extra slot gegeven door Octopus, niet de kernuren. Waarom zouden ze een extra slot geven en dan de laadsnelheid beperken?
Octopus belooft niet altijd volledig op te laden, ze streven ernaar om uw lader in staat te stellen u uw vereiste top-up te geven tegen de tijd dat u dat wenst. Extra slots worden nog steeds in rekening gebracht tegen 7p, dus er is een voordeel.

Heeft u met zappi gesproken om te vragen of de lader de vereiste stroom levert wanneer dat nodig is? Ik heb contact opgenomen met Easee zodra dit begon te gebeuren en ze zijn erg behulpzaam geweest en hebben me veel informatie, grafieken etc. gestuurd. Dat is een van de redenen waarom ik voor Easee heb gekozen, vanwege hun geweldige klantenservice.
Nee, ik heb niet met Zappi gesproken. Gistermiddag was de eerste keer dat ik het probleem opmerkte.

Ik heb Shelly-klem-energiemonitors op de meterkabelaansluitingen en de voedingen voor de Zappi, warmtepomp en dompelverwarmer. Deze geven me real-time en historische gegevens van stroom, vermogen en spanning, en ze linken ook naar Home Assistant.
Ik kan precies zien hoe de Zappi minuut per minuut oplaadt.

Als ik naar deze grafieken kijk, kan ik zien dat de netspanning erg hoog was (253 V) toen de laadsnelheid daalde. Misschien zorgt dit ervoor dat de Zappi de snelheid verlaagt?
Ik zal het in de gaten houden en kijken of ik een patroon kan ontdekken.

Octopus belooft niet altijd volledig op te laden, maar wil uw lader in staat stellen om u de gewenste oplaadbeurt te geven tegen de tijd dat u dat wilt. Extra slots worden nog steeds voor 7p in rekening gebracht, dus er is een voordeel.
Interessant dat Octopus dat zou kunnen doen, en ja, de extra 7p slots zijn handig met een warmtepomp.

Waarom zouden ze een extra slot geven en dan de laadsnelheid beperken?
Mijn ervaring met OIG is dat ze slots toewijzen en deze vervolgens gedurende het schema wijzigen, dus ze lijken te reageren op de vraag/beschikbaarheid van overtollige elektriciteit.

Het is dus denkbaar dat na het toewijzen van een slot de vraag toeneemt, dus ze de toevoer tegen het goedkope tarief terugschroeven.

Om dit te testen, probeer de Boost-functie als/wanneer de laadsnelheid afneemt en kijk of de laadsnelheid weer omhoog gaat.

Ik zou ook contact opnemen met Octopus om hun uitleg te krijgen.

Ik heb geprobeerd de "boost" sectie van de Zappi app te begrijpen, en het lijkt nergens op te slaan.

Ik heb geen wijzigingen aangebracht in de standaardinstellingen van de Zappi sinds deze is geĂŻnstalleerd. Ik heb alles aan Octopus overgelaten.
De oplader staat in de eco+ modus en zegt "wachten op overschot" totdat de slots beginnen.

Ik merkte gisteren, terwijl hij tegen het gereduceerde tarief aan het opladen was, dat de Zappi app "boosten" aangaf.

Ik heb geprobeerd de "boost" sectie van de Zappi app te begrijpen, en het lijkt nergens op.

Ik heb geen wijzigingen aangebracht in de standaardinstellingen van de Zappi sinds deze is geĂŻnstalleerd. Ik heb alles aan Octopus overgelaten.
De oplader staat in de eco+ modus en zegt "wachten op overschot" totdat de slots beginnen.

Ik merkte gisteren, terwijl hij tegen het gereduceerde tarief aan het opladen was, dat de Zappi app "boosting" aangaf.
Ik dacht dat de Zappi ECO, ECO+ & FAST had?

Ik heb geprobeerd de "boost" sectie van de Zappi app te begrijpen, en het lijkt nergens op te slaan.

De lader staat in de eco+ modus en zegt "wachten op overschot" totdat de slots beginnen.

Ik merkte gisteren, terwijl hij tegen het gereduceerde tarief aan het opladen was, dat de Zappi app "boost" aangaf.
ECO+ Modus wacht op overtollige zonne-energie, tenzij je een Boost toevoegt. Octopus laat de Zappi in ECO+ staan en gebruikt dan boost commando's om OIG te leveren. Dit is dus de juiste manier voor de Zappi om te werken.

ECO+ Modus wacht op overschot aan zonne-energie, tenzij je een Boost toevoegt. Octopus laat de Zappi in ECO+ staan en gebruikt dan boost-commando's om OIG te leveren. Dit is dus de juiste manier voor de Zappi om te werken.
Bedankt.

Dus, als ik het goed begrijp, schakelt de Zappi automatisch naar de "handmatige boost-modus" wanneer Octopus besluit de auto op te laden, en de instelling van de "schuifregelaar" in de Boost-sectie van de Zappi-app wordt ook door Octopus ingesteld? Vermoedelijk is de schuifregelaar de totale batterijcapaciteit vermenigvuldigd met het percentage dat ik Octopus heb gevraagd toe te voegen?

Voor zover ik weet. Voor een eenfasige Zappi.

Met Zappi-integratie stuurt IOG een reeks boostverzoeken naar de Zappi. Deze zijn altijd op vol vermogen, tenzij de klant zijn Zappi heeft ingesteld met een netlimiet. IOG probeert de laadsnelheid niet te regelen.

Door naar de PWM-waarde in de Zappi-menu's te kijken, kun je zien hoeveel vermogen de Zappi de auto aanbiedt. 53% geeft vol vermogen aan.

Toen mijn opladen daalde tot 1,4 kW, was de PWM 53%.
Het loskoppelen en weer aansluiten na een paar minuten hielp niet.
IOG opschorten en de Zappi overschakelen naar Snel (altijd in de domme modus) hielp niet.
IOG startte een nieuwe sessie en wees extra oplaadslots toe toen ik terugging naar IOG-besturing en Eco+. Nog steeds op 1,4 kW.
De volgende dag (enkele uren later) kon de auto met vol vermogen opladen.
De Zappi laadde de Soul aan weerszijden van het EV3-opladen met vol vermogen op.

Het probleem lag niet aan de Zappi of Octopus.

Ik heb geen ervaring met andere EVSE's

81 - 100 of 355 Posts