Kia Owners Club Forum banner

Probleem met automatische versnellingsbak/koppeling?

19K views 20 replies 9 participants last post by  Bryan mc  
#1 ·
Sorry als er al een bericht hierover is.

Ik heb in januari een 1.6 benzine automatische Kia Ceed gekocht en ik heb onlangs een aantal echte problemen met de versnellingsbak en/of koppeling, en het kan soms onveilig zijn om ermee te rijden vanwege deze problemen.

Het lijkt alleen te gebeuren als de motor koud is, maar hieronder staan een paar voorbeelden van de problemen waar ik mee te maken heb.

Voorbeeld één,
De andere dag, toen ik van mijn werk vertrok, zette ik de auto in de achteruit. De parkeerrem stond uit, maar om de een of andere reden, toen ik het gaspedaal indrukte, sloeg de motor alleen maar op hol en vreemd genoeg, hoewel de auto in de achteruit stond, begon de auto vooruit te rollen! Ik schakelde alles uit, startte de motor opnieuw en probeerde het opnieuw, hetzelfde! De auto begon vooruit te rollen en de motor sloeg alleen maar op hol toen ik mijn voet op het gaspedaal had! Nadat ik de motor een tijdje had laten draaien, kon ik achteruit rijden.

Voorbeeld twee,
Dit is het gevaarlijkere voorbeeld en de reden waarom ik me niet prettig voel om met de auto te rijden. Vorige week en dit gebeurde een paar keer in een tijdsbestek van 20 minuten, reed ik in slakkentempo (ongeveer 3-4 MPH) toen ik bij een kruising kwam, werd de weg vrij, dus trapte ik het gaspedaal in om de nieuwe weg op te gaan! De auto beweegt iets naar voren in het midden van de nieuwe weg waar ik op ga, en het laat me gestrand achter! Ik trapte weer op het gaspedaal en het sloeg alleen maar op hol en rolde vooruit. Ik probeer te remmen en het stopt wel, maar ik kan nog steeds niet bewegen, uiteindelijk kan ik, nadat ik tot stilstand ben gekomen, meestal weer bewegen, in één geval, nadat ik me een korte tijd weer kon bewegen, ging het niet sneller dan 8 mph! (Dit was heel kort, ongeveer 3 tot 4 seconden).

Ik heb hem naar mijn plaatselijke garage gebracht en ze zeiden dat het de koppeling zou kunnen zijn, maar ze zijn niet 100% zeker, toen gaven ze me een mogelijke reparatiekosten van ÂŁ 1.500 - ÂŁ 2.000.

Heeft iemand dit probleem al eerder gehad? Of van dit probleem gehoord?

Proost

Ross

#2 ·
Hallo Ross, welkom op het forum. Hoeveel mijlen staan er op uw Ceed? Wat weet u van de geschiedenis van de auto?

Het zou best kunnen dat het koppelingspakket het einde van de levensduur heeft bereikt. Maar iets aan uw beschrijving suggereert voor mij dat het iets anders zou kunnen zijn, zoals oliebesmetting van de voeringen of een actuator- of programmeer-/sensorprobleem.

U zegt dat u hem in januari hebt gekocht, ik zou gedacht hebben dat u hem daar redelijkerwijs terug kunt brengen, aangezien - ervan uitgaande dat het de koppelingsplaat is - het zeer waarschijnlijk is dat het probleem al bestond toen u hem kocht.

Wat betreft ÂŁ1.500 tot ÂŁ2.000! Ik weet dat DCT's duur zijn om te repareren, maar toch; misschien kan iemand met recente ervaring hier helpen.

#3 ·
Klinkt alsof de koppelingsplaten eruit gaan, maar het kunnen ook de elektronica zijn die in de war is, dus een accukabel loskoppelen gedurende een uur en daarna weer aansluiten kan het terugbrengen als het alleen de sensoren / programmering zijn.
Vergeet niet dat als u de accu loskoppelt, u de klok / radio etc. opnieuw moet instellen.

#4 ·
Goedemorgen, bedankt dat u de tijd heeft genomen om te antwoorden.

De auto heeft eigenlijk een lage kilometerstand voor zijn leeftijd, hij staat pas op 32 duizend mijl en de auto is ook elk jaar onderhouden.

Ik heb met de dealer gesproken, en vervelend genoeg had ik een volledige AA-inspectie van de auto om deze problemen weg te nemen, dus nu zegt de dealer dat dit probleem na de verkoop is begonnen en slijtage is, anders zou de AA-inspectie het probleem hebben opgemerkt.

Vreemd genoeg, over elektronica gesproken, de dag dat het echt slecht werd, had ik een passagier in de auto, we hadden allebei onze stoelverwarming aan, de verwarming stond aan, de stuurwielverwarming stond aan, zou dit dan invloed kunnen hebben gehad op de elektronica?

Nogmaals bedankt voor uw hulp

Ross

#5 ·
Helaas zijn 32.000 mijl ruim voldoende voor een onhandige bestuurder om een koppelingsplaat(en) te vernietigen, of dat nu in een DCT of een handgeschakelde versnellingsbak is. En er is een duidelijke techniek om met een DCT in langzaam verkeer te rijden, waar - uit wat ik hier en op andere forums heb gelezen - de meeste bestuurders zich niet van bewust zijn. In een handgeschakelde auto krijg je tenminste een hint dat het eraan komt, in de DCT vangt de versnellingsbak het gewoon op totdat hij praktisch versleten is.

Ik weet niet zeker of de AA het zou hebben opgemerkt, om eerlijk te zijn. Tenzij ze de OBD-gegevens ondervragen om het aangrijpingspunt van de koppeling te beoordelen (ik neem aan dat de ECU het registreert). En ik weet niet zeker of de zeer verstandige AA-inspectie die u hebt laten uitvoeren, de dealer van wie u hem hebt gekocht, ontslaat van zijn verantwoordelijkheden op grond van consumentenbescherming. Het kan de moeite waard zijn om de voorwaarden van uw AA-documenten te controleren of zelfs contact met hen op te nemen.

Het gebruik van alle kachels zou geen invloed moeten hebben op uw versnellingsbak, tenzij uw auto een ernstig elektrisch probleem heeft.

Zeker, als u het aandurft, probeer dan de suggestie van 2012venagman. Als dat niet werkt, dan ben ik bang dat u in een beetje een dure tijd en/of geruzie tussen partijen terechtkomt.

Zijn er consumentenrecht-goochelaars op het forum die Ross kunnen helpen?

#6 ·
De Consumer Rights Act 2015 bepaalt dat u in de eerste 30 dagen recht heeft op volledige terugbetaling als er een defect is. Ik neem aan dat u in januari van dit jaar hebt gekocht, dus u bent er hooguit 2 maanden eigenaar van. Na 30 dagen en minder dan 6 maanden heeft de dealer één kans om de auto te repareren of te vervangen. Het is aan de dealer om te bewijzen dat het defect niet bestond of dat u ervan op de hoogte was op het moment van aankoop. Controleer het AA-inspectiecontract. Heeft u krediet gebruikt om de auto te betalen? Zo ja, dan is de kredietmaatschappij ook aansprakelijk. U heeft de leeftijd van de auto niet vermeld, omdat de leeftijd, de staat en de kosten van invloed zijn op uw redelijke verwachtingen van de betrouwbaarheid. Dealers proberen u in eerste instantie af te wimpelen omdat ze weten dat een bepaald percentage van de mensen geen probleem zal veroorzaken. Welke dealer? Nationale keten, Kia, kleine onafhankelijke dealer? Een paar details over de auto en de dealer kunnen helpen.

#9 ·
Hallo allemaal,

Excuses voor mijn late reactie en bedankt voor al jullie hulp en advies.

Wacht nog steeds af wat Kia zegt dat het probleem is. Ze waren vorige week volgeboekt.

Wat betreft de auto en de dealer, de auto is pas van 2013, dus relatief nieuw, wat een van de redenen is dat ik behoorlijk geschokt was dat dit probleem is opgedoken! De dealer was een kleine onafhankelijke dealer.

Bedankt voor al het juridisch advies Cap! Ik heb veel om over na te denken om te zien hoe ik dit aanpak. Wachtend om eerst te horen/uit te vinden wat het probleem is. Duim omhoog dat het een simpele, gemakkelijke oplossing is! Waarschijnlijk niet!

Nogmaals bedankt voor al jullie hulp! Ik zal jullie allemaal op de hoogte houden!

#10 ·
Hallo,
Als het voertuig een kenteken uit 2013 heeft en het vandaag 2022 is, is het 9 jaar oud en valt het niet meer onder de KIA-garantie, ongeacht de tot op heden gereden kilometers. De enige uitweg is de garage waar u het gekocht heeft en hopelijk hebben ze een vorm van garantie voor u, aangezien u het pas in januari heeft gekocht.

#11 ·
Ja, de Kia-garantie is voorbij, maar ik wilde kijken of Kia weet wat het probleem is. De lokale garage bij mij in de buurt waar ik de afgelopen vier jaar ben geweest, heeft de auto bekeken en kon me geen garantie geven dat ze het kunnen repareren.

Wat de dealer betreft waar ik hem heb gekocht, er is een kleine garantie, maar vreemd genoeg hebben ze gezegd dat ze niet zullen uitbetalen als ik hem naar Kia breng! Ze willen dat ik naar een onafhankelijke garage ga en niet naar Kia, wat voor mij gewoon rode vlaggen zijn. Ze zeiden dat Kia te veel zal vragen!

#15 ·
Ja, de Kia-garantie is voorbij, maar ik wilde kijken of Kia weet wat het probleem is. De lokale garage bij mij in de buurt waar ik de afgelopen vier jaar ben geweest, heeft de auto bekeken en kon me geen garantie geven dat ze het kunnen repareren.

Wat de dealer betreft waar ik hem heb gekocht, er is een kleine garantie, maar vreemd genoeg hebben ze gezegd dat ze niet zullen betalen als ik hem naar Kia breng! Ze willen dat ik naar een onafhankelijke garage ga en niet naar Kia, wat voor mij gewoon rode vlaggen zijn. Ze zeiden dat Kia te veel zal vragen!
Ze rekken het uit en laten je het rondrennen doen. De Consumer Rights Act is niet optioneel als ze zich genereus voelen. Heeft u uw opstal- of motorverzekering bekeken? Ze omvatten vaak juridische bijstand. U zou een brief kunnen sturen waarin u de wet en hun verplichtingen jegens u aanhaalt. Misschien geeft u ze 14 dagen de tijd om het probleem op te lossen. Maak een gedetailleerd verslag van alle correspondentie met data vanaf het begin van de fout, voor het geval u verdere actie moet ondernemen. U zou zeker niet moeten betalen voor een fout zo kort na aankoop. Het klinkt alsof de koppelingen versleten zijn, dus dat kan duur worden. Succes.

#14 · (Edited)
Een 13-platen 1.6 Ceed automaat zou de oude 4-versnellingen koppelomvormer transmissie hebben? :unsure:
Ik denk dat je het mis hebt, vengablue; een Ceed uit 2013 zal een JD-generatie zijn en de enige automaat waarmee ze (voor zover ik weet) kwamen, was een zesversnellingen DCT. Graag gecorrigeerd!

#16 ·
Goedemorgen allemaal,

Sorry voor het gebrek aan updates, dit is een erg drukke periode geweest op het werk en al die autodingen moesten opzij worden gezet, het is eerlijk gezegd op het verkeerde moment gebeurd.

Ik heb de auto naar mijn lokale Kia gebracht en dit is wat ze terugkwamen met

Onderzoek uitgevoerd naar terugrollen in versnelling. Getest kan bevestigen dat er verder wordt gezocht naar DTC, kan de tweede en vierde versnelling niet inschakelen, de versnellingsactuator verwijderd, de versnellingsactuator pakt de versnellingen oké, de slippende waarde op de koppeling gecontroleerd, de koppeling slipt waardoor de versnelling niet kan worden geselecteerd, vereist koppeling om het probleem op te lossen, vereist waarschijnlijk ook een vliegwiel

Hun offerte voor reparatie was eerlijk gezegd schandalig! Dus ik ben nu offertes aan het opvragen bij lokale garages.

Cap, dat is een goed punt dat je maakt. Ik zal mijn huis- en motorverzekering controleren en kijken of ik juridische hulp kan krijgen!

Nogmaals bedankt

#17 ·
Klinkt alsof degene die hem inruilde wist / vermoedde dat het koppelingspakket naar de knoppen was.
Zoals Captain America suggereert, is de CRA niet optioneel, hoewel het één ding is om het te zeggen, en iets heel anders om een dealer zover te krijgen dat hij het nakomt.
En ja, de arbeidskosten van de hoofddealer zouden een portemonnee-ledigende ervaring zijn voor dit soort werk.
Kun je de dealer misschien zover krijgen om het terug te kopen met een korting voor de gereden kilometers?

#18 ·
Let op wat er is gezegd, u vraagt offertes aan van lokale garages! U heeft een legitieme volledige claim bij de leverende dealer, ongeacht wat ze zeggen. Het is hun verantwoordelijkheid om het voertuig te repareren, aangezien u het minder dan 6 maanden heeft (of het voertuig terugneemt en uw geld terugbetaalt). Laat u niet afleiden. De consumentenwet is er voor uw bescherming. Zoek juridische hulp indien nodig, heeft u een lokale afdeling voor handelsnormen?

#19 ·
Ik rijd in een 2014 1.6 benzine DCT Ceed met 60.000 mijl. Ik bezat hem vanaf 8.000 mijl. Het is jammer dat u problemen had met zo'n lage kilometerstand.

Hoeveel heeft Kia geoffreerd voor de reparatie?

Mijn auto valt nog onder de garantie (omdat ik hem als occasion kocht met een volledige garantie van 7 jaar), maar ik ben nu bang dat het een bom geld gaat kosten als de DCT kapot gaat nadat de garantie is verlopen!

#20 ·
... maar ik ben nu bang dat als ik problemen heb nadat de garantie is verlopen, het een bom geld zou kosten als de DCT verkeerd gaat!
Om eerlijk te zijn, zijn automatische versnellingsbakken van alle typen over het algemeen duur om te repareren, en met goede reden, omdat ze enorm complex zijn en enige vaardigheid vereisen om ze succesvol te repareren.

#21 ·
Sorry als hier al een bericht over is.

Ik heb in januari een 1.6 benzine automaat kia ceed gekocht en ik heb de laatste tijd een aantal echte problemen met de versnellingsbak en/of koppeling en het kan soms onveilig zijn om ermee te rijden vanwege deze problemen.

Het lijkt alleen te gebeuren als de motor koud is, maar hieronder staan een paar voorbeelden van de problemen waar ik mee te maken heb.

Voorbeeld één,
De andere dag toen ik van mijn werk vertrok, zette ik de auto in de achteruit. De parkeerrem stond uit, maar om de een of andere reden, toen ik het gaspedaal indrukte, sloeg de motor alleen maar op hol en gek genoeg, hoewel de auto in de achteruit stond, begon de auto vooruit te rollen!. Ik zette alles uit, startte de motor opnieuw en probeerde het opnieuw, hetzelfde! De auto begon vooruit te rollen en de motor sloeg alleen maar op hol toen ik mijn voet op het gaspedaal had! Nadat ik de motor een tijdje had laten draaien, kon ik achteruit rijden.

Voorbeeld twee,
Dit is het gevaarlijkere voorbeeld en de reden waarom ik me niet prettig voel om in de auto te rijden. Vorige week en dit gebeurde een paar keer in een tijdsbestek van 20 minuten reed ik met slakkengang (ongeveer 3-4 MPH) toen ik bij een kruising kwam, de weg vrij werd, dus trapte ik het gaspedaal in om de nieuwe weg op te gaan! De auto beweegt iets naar voren in het midden van de nieuwe weg waar ik op ga en het laat me gestrand achter! Ik trapte weer op het gaspedaal en hij sloeg alleen maar op hol en rolde vooruit. Ik probeer te remmen en hij stopt wel, maar ik kan nog steeds niet bewegen, uiteindelijk kan ik, nadat ik tot stilstand ben gekomen, meestal weer bewegen, in één geval, nadat ik me een korte tijd weer kon bewegen, bewoog hij niet sneller dan 8 mph! (Dit was heel kort, ongeveer 3 tot 4 seconden)

Ik heb hem naar mijn plaatselijke garage gebracht en ze zeiden dat het de koppeling zou kunnen zijn, maar ze zijn niet 100% zeker, toen gaven ze me een mogelijke reparatiekosten van ÂŁ 1.500 - ÂŁ 2.000.

Heeft iemand dit probleem al eerder gehad? Of van dit probleem gehoord?

Proost

Ross
Ik denk dat dit gewoon een probleem is met deze versnellingsbak. Ik heb een nieuwe Ceed stationwagen met dezelfde bak. Ik heb hetzelfde probleem een paar keer gehad (zie mijn bericht). De dealer informeerde me dat er een software-update nodig was voor het probleem met het te hoog toerental. Klus geklaard, auto rijdt nu soepeler maar langzamer. Ik ben het ermee eens dat het geen vertrouwen in de auto wekt. Ik hoop de duizend mijl grens in de komende dagen te halen! Ik ben bang om een koude start van een steile heuvel te proberen.