Kia Owners Club Forum banner

Wat is dat piepgeluid?

Tags
warnings
8.5K views 5 replies 3 participants last post by  Radiorail  
#1 ·
Eindelijk had ik gisteren de kans om met de nieuwe auto een lange rit te maken, zowel op de snelweg als op landweggetjes. Ik heb enorm genoten van de rit en vind veel van de functies van de auto nuttig.

Er komen echter veel pieptonen uit deze auto en soms heb ik geen idee wat hij me probeert te vertellen. Tijdens het rijden op de M1 begon de auto een aanhoudende pieptoon uit te zenden, een korte enkele piep die regelmatig werd herhaald. Dit duurde een paar minuten en gebeurde drie keer. Ik reed binnen de snelheidslimiet en op mijn rijstrook en er stond geen bericht op het dashboard. Weet iemand wat dat me probeerde te vertellen?

#2 ·
De meest irritante 'onbekende' pieptonen die ik waarneem, zijn die welke geassocieerd worden met de nadering van een flitspaal als je maar net iets boven de snelheidslimiet zit en evenzo die wanneer je door een trajectcontrole rijdt (wat ongeveer 40% van de wegen hier in de buurt is).

Alle andere pieptonen en pinggeluiden lijken geassocieerd te zijn met een indicatie op de dashboardinstrumenten.

#5 ·
De meest irritante 'onbekende' pieptonen die ik waarneem, zijn die welke geassocieerd worden met de nadering van een flitspaal als je maar een haarbreedte over de snelheidslimiet zit en evenzo die wanneer je door een trajectcontrole rijdt (wat ongeveer 40% van de wegen hier in de buurt is).

Alle andere pieptonen en pinggeluiden lijken geassocieerd te zijn met een indicatie op de dashboardinstrumenten.
Trajectcontroles zouden de oorzaak kunnen zijn geweest, aangezien er veel wegwerkzaamheden zijn op de M1 met die dingen. Ik zal de theorie de volgende keer dat ik die kant op rijd, testen.

#4 ·
Mijn oude Niro EV 4 piept als hij 70 rijdt. Ik moet terug naar 69 op de snelheidsmeter om hem stil te krijgen.
De nieuwe Niro heeft een tolerantie-optie die ik op +3 mph heb ingesteld, dus het piepen begint pas als ik 73 mph overschrijd. Dit maakt het draaglijker en aangezien ik een voorzichtige bestuurder in de stad ben, betwijfel ik of ik in de problemen kom met snelheidscamera's door 33 mph te rijden.