Kia Owners Club Forum banner
281 - 300 of 355 Posts
Ciekawe byłoby wiedzieć dokładnie, co zmieniła aktualizacja.

Trudno mi sobie wyobrazić, jak awaria komponentu sprzętowego mogłaby powodować problem, chyba że coś było skrajnie marginalne prosto z fabryki.
W moim przypadku wciąż udaje się ładować z pełną prędkością przez około godzinę, nawet gdy prędkość ładowania AC jest ustawiona na 100% w aplikacji Kia.
Błędne ustawienia oprogramowania, powodujące przegrzanie i uszkodzenie sprzętu.

Cały ten ICCU to farsa, biorąc pod uwagę, jak długo mają ten problem w wielu modelach marki Hyundai/Kia.
 
Discussion starter · #283 ·
Aktualizacja mojej sytuacji. Odrzuciłem samochód w ciągu 30 dni od zakupu, a następnie dałem warsztatowi czas na naprawę usterki, czego nie udało im się zrobić. Dlatego ostatecznie odrzuciłem pojazd 24 marca 2025 roku. Warsztat potrzebował od tego czasu do 12 maja, aby dokonać zwrotu pieniędzy. To było męczące. Kia Polska przyjmuje samochód z powrotem od dealera, ponieważ nie udało im się znaleźć przyczyny problemu. Kupiłem teraz Forda Explorera. Rozważyłbym zakup EV3 w przyszłości, ale tylko wtedy, gdy ten problem zostanie rozwiązany. Szczerze mogę powiedzieć, że to najgorsze doświadczenie zakupowe w moim życiu!
 
Aktualizacja mojej sytuacji. Odrzuciłem samochód w ciągu 30 dni od zakupu, a następnie dałem warsztatowi czas na naprawienie usterki, czego nie udało im się zrobić. Dlatego ostatecznie odrzuciłem pojazd 24 marca 2025 r. Warsztat potrzebował od tego czasu do 12 maja, aby dokonać zwrotu pieniędzy. To była męka. Kia UK przyjmuje samochód z powrotem od dealera, ponieważ nie byli w stanie znaleźć przyczyny problemu. Kupiłem teraz Forda Explorera. Rozważę zakup EV3 w przyszłości, ale tylko wtedy, gdy problem zostanie rozwiązany. Szczerze mówiąc, to było najgorsze doświadczenie zakupowe w moim życiu!
Bardzo mi przykro słyszeć o twojej walce z Kią. Nie zdziwiłbym się, gdyby wszyscy dealerzy byli tacy sami. Biorą twoje pieniądze z uśmiechem, ale spróbuj je odzyskać, jakkolwiek rozsądne by to było, wtedy zaczyna się walka, niestety.

Myślę, że użyjesz gadżetu CarPlay, który kupiłeś ze swoim nowym samochodem? Mam nadzieję, że Explorer jest bardziej niezawodny, a Ford dobrze cię traktuje. Najlepsze życzenia.
 
Discussion starter · #285 ·
Bardzo mi przykro słyszeć o twojej walce z Kią. Nie zdziwiłbym się, gdyby wszyscy dealerzy byli tacy sami. Wezmą twoje pieniądze z uśmiechem, ale spróbuj je odzyskać, jakkolwiek rozsądnie, to znaczy, że walka się zaczyna, niestety.

Myślę, że użyjesz gadżetu CarPlay, który kupiłeś ze swoim nowym samochodem? Mam nadzieję, że Explorer jest bardziej niezawodny, a Ford dobrze cię traktuje. Najlepsze życzenia.
Dzięki Steven - nie jestem pewien, co masz na myśli mówiąc, że spróbuj je odzyskać i że walka się zaczyna? Czy możesz to wyjaśnić? Dzięki
 
To tylko moja słaba gramatyka @ForestBev. Próbuję tylko powiedzieć, że zawsze trudno jest zmusić firmę do faktycznego zwrotu ciężko zarobionych pieniędzy. Prawdziwa szkoda z powodu samochodu. Słyszałem o kilku właścicielach z problemami z iccu, ale Twój jest pierwszym, który pozostał nierozwiązany.
 
Cześć,

Przy tak wielu postach na ten temat trudno wiedzieć, gdzie odpowiedzieć, ale pomyślałem, że podzielę się tym, gdzie jestem. Mam ładowarkę Anderson A2, która służyła mi bez zarzutu od ponad 4 lat z BMW I3.

Żadne wymyślne ładowanie, tylko harmonogram timera WŁ./WYŁ. w A2.

Mamy EV3 od końca listopada bez problemów, ale na początku tego miesiąca, kiedy próbowałem ładować na A2 przy 7,2 kW, A2 zgłosił, że samochód zażądał obniżenia ładowania do 1,4 kW. Zrobił to za pośrednictwem kilku różnych testów ładowania, które następnie przeprowadziłem, czasami po kilku godzinach, czasami po kilku minutach. Spadł również na ładowarce krewnych, kiedy byłem w odwiedzinach. Jeszcze nie skontaktowałem się z dealerem, ale zrobiłem to, że obniżyłem prąd ładowania AC do 90% (ze 100%, można go ustawić na 50 90 lub 100). Samochód naładował się teraz 5 razy z prędkością ok. 6,5 kW bez problemów.

Jeszcze jedna rzecz, nie jestem pewien, ale myślę, że miałem pierwszy problem po raz pierwszy naładowałem samochód ładowarką typu granny.

Po przeczytaniu wszystkiego (większości?) tutaj podejrzewam, że muszę skontaktować się z dealerem. BTW zastosowałem aktualizację OTA ICCU kilka tygodni temu.
 
Mam ten sam problem, mój EV3 (kupiony w marcu) ładuje się z mocą 7,3 przez około godzinę, a następnie spada do 1,5. Nie korzystam z żadnej inteligentnej taryfy, ponieważ nie mam inteligentnego licznika i nie mam taryfy nocnej. Do zeszłego tygodnia wszystko było w porządku.
Prawdopodobnie spadło, ponieważ osiągnąłeś spowolnienie 80% +.
 
Prawdopodobnie spadło, ponieważ osiągnąłeś spowolnienie o 80% +.
Spowolnienie prędkości ładowania w odniesieniu do stanu naładowania akumulatora ma zastosowanie tylko w przypadku korzystania z ładowarek DC, czyli tych, w których używasz kabla CCS.

Jeśli wszystko działa poprawnie, to na AC prędkość pozostaje na poziomie 7 kW do 100%.
 
Cóż, mój zwalnia z ok. 96-97%. Do 96% będzie ładować z mocą 10,4 kW. Ładowanie AC z mocą 11 kW na bardzo podstawowej ładowarce, dostarczającej tylko 11 kW do EV.
 
Discussion starter · #291 ·
To tylko moja słaba gramatyka @ForestBev. Próbuję tylko powiedzieć, że zawsze trudno jest zmusić firmę do faktycznego zwrotu ciężko zarobionych pieniędzy. Prawdziwa szkoda dla samochodu. Słyszałem o kilku właścicielach z problemami z iccu, ale Twój jest pierwszym, który pozostał nierozwiązany.
Ah - OK. Dzięki za wyjaśnienie Steve. Myślę, że jest nierozwiązany, ponieważ dealer nie był gotów wymienić ICCU i chciał przekazać problem z powrotem do Kia UK.
 
Cześć,

Przy tak wielu postach na ten temat trudno wiedzieć, gdzie odpowiedzieć, ale pomyślałem, że podzielę się tym, gdzie jestem. Mam ładowarkę Anderson A2, która służyła mi bez zarzutu od ponad 4 lat z BMW I3.

Żadne wymyślne ładowanie, tylko harmonogram czasowy WŁ./WYŁ. w A2.

Mamy EV3 od końca listopada bez problemów, ale na początku tego miesiąca, kiedy próbowałem ładować na A2 przy 7,2 kW, A2 zgłosiło, że samochód zażądał obniżenia ładowania do 1,4 kW. Zrobiło to za pośrednictwem kilku różnych testów ładowania, które następnie przeprowadziłem, czasami po kilku godzinach, czasami po kilku minutach. Spadło również na ładowarce krewnych, kiedy byłem w odwiedzinach. Jeszcze nie skontaktowałem się z dealerem, ale to, co zrobiłem, to obniżyłem prąd ładowania AC do 90% (ze 100%, można go ustawić na 50, 90 lub 100). Samochód naładował się teraz 5 razy z prędkością ok. 6,5 kW bez problemów.

Jeszcze jedna rzecz, nie jestem pewien, ale myślę, że miałem pierwszy problem po tym, jak po raz pierwszy naładowałem samochód ładowarką "granny".

Po przeczytaniu wszystkich (większości?) nieszczęść tutaj, podejrzewam, że muszę skontaktować się z dealerem. Swoją drogą, kilka tygodni temu zastosowałem aktualizację OTA ICCU.
Ten sam problem, który widzieli inni z nas. Zanieś go do dealera i poproś o przeprowadzenie testowego ładowania na punkcie ładowania 7,2 kW z prądem ładowania 100%. (Nie na żadnym innym punkcie ładowania). Miałem te same objawy i czekam teraz na wymianę ICCU. Ładowanie prądem 90% wydaje się być sposobem na utrzymanie naładowanego samochodu podczas oczekiwania na nowy ICCU.
 
Wczoraj usłyszałem od dealera. Wymieniony ICCU już dotarł, ale potrzeba 4 tygodni, zanim wyszkolony technik EV i samochód zastępczy będą dostępne tego samego dnia.
Recepcjonistka serwisu zapewniła mnie, że to naprawi problem. Mieli już kilka innych EV3 z tą samą usterką.

W międzyczasie ładowanie do 90% działało jak dotąd bez zarzutu, nawet gdy Octopus decyduje się na ładowanie w 2 lub 3 slotach.
 
Nie mogę uwierzyć w opóźnienia, na jakie cierpią właściciele. Powiedziałem im, że nie jestem zadowolony, w sposób nie budzący wątpliwości, kiedy to nas spotkało, zostaliśmy natychmiast obsłużeni, więc przypuszczam, że zależy to od dealera. Mamy już nasz zamiennik EV3 od kilku tygodni i jesteśmy teraz zadowoleni. Każdy, kto na to cierpi, niech się postawi, ponieważ jest to powszechny problem, o którym teraz wiemy.
 
281 - 300 of 355 Posts