Kia Owners Club Forum banner
201 - 220 of 355 Posts
Dla tych, którzy nie doświadczają problemów z ładowaniem - skąd wiesz, że cały czas utrzymuje się na poziomie 7 kW?

Zauważyłem to dopiero po dodaniu zewnętrznego sprzętu i oprogramowania monitorującego do zasilania mojego Zappi.

Aplikacja Octopus pokazuje tylko zużycie dla całego domu, w 30-minutowych segmentach na wykresie.
Aplikacja Zappi pokazuje tylko chwilowe zużycie i wykres danych historycznych o niskiej rozdzielczości.

Patrząc na oba te źródła, nawet gdy wiem na pewno, że prędkość ładowania spadła, trudno dostrzec jakikolwiek problem.

Używam monitora energii Shelly EM, a nawet wykresy w aplikacji Shelly utrudniają ustalenie, co dokładnie się dzieje.

Mam dane Shelly w Home Assistant, a wykresy tutaj pokazują dokładnie, jaka jest prędkość ładowania. Mogę „powiększyć” krótki okres czasu i jest oczywiste, co się dzieje.
 
Dla tych, którzy nie doświadczają problemów z ładowaniem - skąd wiesz, że cały czas utrzymuje się na poziomie 7KW?

Zauważyłem to dopiero po dodaniu zewnętrznego sprzętu i oprogramowania monitorującego do zasilania mojego Zappi.

Aplikacja Octopus pokazuje tylko zużycie dla całego domu, w 30-minutowych segmentach na wykresie.
Aplikacja Zappi pokazuje tylko chwilowe zużycie i wykres danych historycznych o niskiej rozdzielczości.

Patrząc na oba te źródła, nawet gdy wiem na pewno, że prędkość ładowania spadła, trudno dostrzec jakikolwiek problem.

Używam monitora energii Shelly EM, a nawet wykresy w aplikacji Shelly utrudniają dokładne ustalenie, co się dzieje.

Mam dane Shelly w Home Assistant, a wykresy tutaj pokazują dokładnie, jaka jest prędkość ładowania. Mogę "powiększyć" krótki okres czasu i jest oczywiste, co się dzieje
Podobnie jak Ty, Home Assistant używający podmiotów z Hypervolt i Tesla Gateway 2.
 
Discussion starter · #204 ·
Powodzenia @ForestBev w uzyskaniu rozwiązania. Z pewnością jest mały % z problemami z ładowaniem iccu, co do tego, czy ten % wzrośnie, nie wiadomo w tej chwili. Oczywiście Kia jest tego świadoma, dlatego niedawno miała aktualizację OTA iccu. Mając nadzieję, że to uchroni iccu przed awarią w nadchodzących miesiącach/latach. Najlepsze życzenia x
Dziękuję. Straciłem na to godziny mojego czasu. Lekcja dla mnie - nigdy więcej nie kupię nowo wprowadzonego modelu - myślę, że to zbyt ryzykowne.
 
Dla tych, którzy nie mają problemów z ładowaniem - skąd wiesz, że cały czas utrzymuje się na poziomie 7 kW?
Mam Home Assistant monitorujący zużycie energii elektrycznej w całym domu. Wiem, że szybkość ładowania nigdy nie spadła, ponieważ nigdy nie zauważyłem spadku zużycia energii podczas 5-godzinnego okna ładowania OG. Zużycie energii w tle w domu to ułamek tego, co zużywa samochód, więc gdyby samochód przestał pobierać 7 kW, byłoby to natychmiast oczywiste.

Ilość naładowania, która trafiła do samochodu, również odpowiada oczekiwaniom ładowania z mocą 7 kW. Spadek do 1,4 kW spowodowałby zauważalne zmniejszenie dodanego zasięgu.
 
Nie mam żadnych problemów, ale wiem również w przybliżeniu, ile powinno zostać dodane i jak długo powinno trwać ładowanie.

Aplikacja myenergie pokazuje, jak długo i ile zostało dodane. Jeśli spadło do 1,4 kWh w nocy lub w jakimś momencie w nocy, ten beznadziejny wykres pokazałby spadek z 7 do 1,4.

Dodanie % naładowania zajęłoby również więcej czasu.

Jestem trochę zaniepokojony, ponieważ czytałem, że wiele osób ma to po kilku miesiącach, ale nic nie mogę zrobić.
 
Dla tych, którzy nie doświadczają problemów z ładowaniem - skąd wiesz, że cały czas utrzymuje się na poziomie 7 kW?

Zauważyłem to dopiero po dodaniu zewnętrznego sprzętu i oprogramowania monitorującego do zasilania mojego Zappi.

Aplikacja Octopus pokazuje tylko zużycie dla całego domu, w 30-minutowych segmentach na wykresie.
Aplikacja Zappi pokazuje tylko chwilowe zużycie i wykres danych historycznych o niskiej rozdzielczości.

Patrząc na oba te źródła, nawet gdy wiem na pewno, że prędkość ładowania spadła, trudno jest dostrzec jakikolwiek problem.

Używam monitora energii Shelly EM, a nawet wykresy w aplikacji Shelly utrudniają ustalenie, co dokładnie się dzieje.

Mam dane Shelly w Home Assistant, a wykresy tutaj pokazują dokładnie, jaka jest prędkość ładowania. Mogę "powiększyć" krótki okres czasu i jest oczywiste, co się dzieje
Wykres ładowania w aplikacji Myenergi (Zappi) wyraźnie pokazuje skokową zmianę prędkości ładowania z 7,2 do 1,4 kW, a ponieważ okres czasu wynosi godziny, łatwo jest zobaczyć przybliżone okresy. Dealer z radością zaakceptował "dowody"

IOG nie ładuje tylko w półgodzinnych okresach, jeśli przydzielony jest długi okres, jest on ustawiony w Zappi jako jedno ciągłe "doładowanie".

Octopus nie ustawia niskiej prędkości ładowania, wydają tylko instrukcje doładowania do Zappi i zawsze są one z pełną mocą (7,2 kW).

Moją ostatnią opłatą było pojedyncze zaplanowane ładowanie nocne z pełną mocą (tj. bez użycia IOG) Prędkość ładowania wynosiła 7,2 przez około 2 godziny, a następnie spadła do 1,4, mimo że ładowarka nadal oferowała samochodowi pełną moc. Nic więc wspólnego z kontrolą Octopus, nic wspólnego z przerwami w ładowaniu, nic wspólnego z prędkościami ładowania ustawionymi przez Zappi.

Dealer sprawdził teraz i ponownie zamontował ICCU oraz przeprowadził długie ładowanie przy 11 kW, aby sprawdzić, czy nie ma problemów termicznych. Na prośbę dealera rozładowuję teraz akumulator i spróbuję długiego, nieokreślonego ładowania przy 7,2 kW, aby zobaczyć, co się stanie.
 
Prawie zawsze wydaje się, że dostaję krótkie sloty ładowania, co utrudnia zauważenie spadków na wykresach Zappi o "niskiej rozdzielczości". Zgadzam się, że łatwo byłoby to zauważyć podczas 4- do 6-godzinnego ciągłego slotu.
 
Zdaje się, że prawie zawsze dostaję krótkie gniazda ładowania, co utrudnia dostrzeżenie spadków na wykresach Zappi o "niskiej rozdzielczości". Zgadzam się, że byłoby to łatwe do zauważenia podczas 4- do 6-godzinnego ciągłego gniazda.
Wysłałem Ci wiadomość prywatną.
 
Niektórzy członkowie pamiętają, że miałem problemy z ładowaniem mojego EV3, którego odebrałem w grudniu. Samochód jest obecnie w garażu i mam samochód zastępczy, aby dać im szansę na rozwiązanie problemu. Po próbie ładowania na innych ładowarkach z dala od domu (zarówno szybkie ładowanie prądem stałym, jak i wolniejsze ładowanie na 7 kW, 22 kW przy użyciu prądu zmiennego) byłem w stanie potwierdzić w warsztacie, że przy szybkim ładowaniu nie ma problemu, ale wszystko, co wykorzystuje port AC, powoduje problemy. Np. przy 22 kW ładował tylko z mocą 3,4 kW, przy 42 kW AC ładował tylko z mocą 10,3 kW. Zapisalem wszystkie zrzuty ekranu z aplikacji i je udostępniłem. Teraz ładuję również zastępczy samochód zastępczy na mojej domowej ładowarce bez problemów. Zastanawiam się tylko, czy ktoś jeszcze miał ten problem od czasu mojego ostatniego postu? Z góry dziękuję
Cześć ForestBev

Napisałem, że mój zupełnie nowy EV3 nie ładuje się - jest dziś z powrotem u dealera, ma mniej niż 3 tygodnie. Czy kiedykolwiek otrzymałeś diagnozę problemu i czy masz rozwiązanie dla swojego samochodu?

Pozdrawiam
 
Zawsze wydaje się, że dostaję krótkie gniazda ładowania, co utrudnia dostrzeżenie spadków na wykresach Zappi o "niskiej rozdzielczości". Zgadzam się, że byłoby to łatwe do zauważenia podczas 4-6 godzinnego ciągłego gniazda.
Zakładam, że używasz Intelligent Octopus Go? Jeśli chcesz przetestować, możesz wyłączyć inteligentne ładowanie IOG w aplikacji Octopus na noc i po prostu ustawić pojedyncze 5-godzinne ładowanie w okresie niskiej stawki od 23:30 do 5:30. Jeśli działa z mocą około 7 kW przez 5 godzin, możesz być w miarę pewny, że wszystko jest w porządku z Twoim ICCU.
 
Zakładam, że używasz Intelligent Octopus Go? Jeśli chcesz przetestować, możesz wyłączyć inteligentne ładowanie IOG w aplikacji Octopus na jedną noc i po prostu ustawić pojedyncze 5-godzinne ładowanie w okresie niskiej stawki od 23:30 do 5:30. Jeśli działa przy około 7 kW przez 5 godzin, możesz być w miarę pewny, że wszystko jest w porządku z Twoim ICCU.
Czy powinienem ustawić harmonogram ładowania w aplikacji Kia?
 
Cześć ForestBev

Napisałem właśnie, że mój zupełnie nowy EV3 nie ładuje się - dziś wrócił do dealera, ma mniej niż 3 tygodnie. Czy kiedykolwiek otrzymałeś diagnozę problemu i czy masz rozwiązanie dla swojego samochodu?

Pozdrawiam
Mój samochód zawsze się ładuje, po kilku godzinach spada z 7,2 do 1,4 kW. Jeśli Twój samochód w ogóle się nie ładuje, dealer powinien stosunkowo łatwo zdiagnozować i naprawić problem. Może potrzebujesz zamiennika ICCU?
 
Mój samochód zawsze się ładuje, po kilku godzinach spada z 7,2 do 1,4 kW. Jeśli Twój samochód w ogóle się nie ładuje, powinno być stosunkowo łatwe dla dealera zdiagnozowanie i naprawienie problemu. Może potrzebujesz zamiennika ICCU?
Cześć Soula

Poczekam, żeby zobaczyć, co powiedzą, ale nowy ICCU po trzech tygodniach jest moim zdaniem nie do przyjęcia. To podstawowa część architektury ładowania pojazdu, która nie powinna zawodzić. Martwi mnie to, że patrząc na to forum i inne, a także na forach Hyundaia, wydaje się to być znanym problemem. Zobaczymy, opublikuję post, kiedy dostanę odpowiedź.
 
Wróciłem do domu po weekendzie z zaledwie 3% pozostałej baterii. Ustawiłem go na OIG, aby naładować do 100% do jutra do 9 rano. Ustawienia docelowe ładowania mam ustawione na DC 80% i AC 100%. OIG dodał już 4% i teraz robi godzinę przerwy. Zobaczę, co się stanie i czy naładuje się do jutra do 9 rano

View attachment 34007
Czy możesz nas poinformować - Od jakiego % i pozostałego zasięgu samochód próbował cię przekonać do podjechania do ładowarki? Czy miałeś również jakąś utratę mocy lub prędkości, a jeśli tak, to kiedy i jaka była utrata mocy?
 
Pięciogodzinne ładowanie zeszłej nocy zatrzymało się po godzinie, teraz moja ładowarka Hypervolt jest offline. Nie jestem pewien, czy to iccu spowodowało problem, czy też ładowarka jest uszkodzona. Zadzwonię jutro do Hypervolt, aby sprawdzić, czy mogą ponownie uruchomić moją ładowarkę. W międzyczasie chyba będę musiał udać się do publicznej ładowarki raz w tygodniu... jeszcze żadnej nie używałem.
 

Attachments

Pięciogodzinne ładowanie zeszłej nocy zatrzymało się po godzinie, teraz moja ładowarka Hypervolt jest offline. Nie jestem pewien, czy to iccu to spowodowało, czy ładowarka jest uszkodzona. Zadzwonię jutro do Hypervolt, aby sprawdzić, czy mogą ponownie uruchomić moją ładowarkę. W międzyczasie chyba będę musiał wybrać się na cotygodniową publiczną ładowarkę... jeszcze żadnej nie używałem.
Czy uruchomiłeś ją ponownie? Wyłącz wyłącznik zasilający, odczekaj 10 sekund i włącz ponownie.
 
201 - 220 of 355 Posts