Kia Owners Club Forum banner
201 - 220 of 355 Posts
Voor degenen die geen oplaadproblemen ervaren - hoe weet u dat het de hele tijd op 7 kW blijft?

Ik merkte het pas nadat ik externe monitoringhardware en -software had toegevoegd aan de netvoeding voor mijn Zappi.

De Octopus-app toont alleen het verbruik voor het hele huis, in segmenten van 30 minuten op een grafiek.
De Zappi-app toont alleen het momentane verbruik en een grafiek met lage resolutie van historische gegevens.

Als ik naar beide bronnen kijk, is het moeilijk om een probleem te zien, zelfs als ik zeker weet dat de laadsnelheid is gedaald.

Ik gebruik een Shelly EM klem-energiemonitor en zelfs de grafieken in de Shelly-app maken het moeilijk om precies te zien wat er aan de hand is.

Ik heb de Shelly-gegevens in Home Assistant en de grafieken hier laten precies zien wat de laadsnelheid is. Ik kan 'inzoomen' op een korte periode en het is duidelijk wat er gebeurt.

Voor degenen die geen oplaadproblemen ervaren - hoe weet je dat het de hele tijd op 7KW blijft?

Ik merkte het pas nadat ik externe monitoring hardware en software had toegevoegd aan de netvoeding voor mijn Zappi.

De Octopus-app toont alleen het verbruik voor het hele huis, in segmenten van 30 minuten op een grafiek.
De Zappi-app toont alleen het momentane verbruik en een grafiek met lage resolutie van historische gegevens.

Als ik naar beide bronnen kijk, is het moeilijk om een probleem te zien, zelfs als ik zeker weet dat de laadsnelheid is gedaald.

Ik gebruik een Shelly EM klem-energiemonitor en zelfs de grafieken in de Shelly-app maken het moeilijk om precies te achterhalen wat er aan de hand is.

Ik heb de Shelly-gegevens in Home Assistant en de grafieken hier laten precies zien wat de laadsnelheid is. Ik kan "inzoomen" op een korte periode en het is duidelijk wat er gebeurt
Net als u, Home Assistant met behulp van entiteiten van Hypervolt en Tesla Gateway 2.

Discussion starter · #204 ·
Succes @ForestBev met het vinden van een oplossing. Er is zeker een klein % met oplaadproblemen met de iccu, of dat % zal groeien is op dit moment niet bekend. Uiteraard is Kia zich hiervan bewust, daarom hebben ze onlangs een OTA iccu-update gehad. In de hoop dat dit de iccu's zal behoeden voor uitval in de komende maanden/jaren. Beste wensen x
Bedankt. Ik heb hier uren van mijn tijd aan verspild. Les geleerd voor mij - ik zal nooit meer een nieuw gelanceerd model kopen - te riskant denk ik.

Voor degenen die geen oplaadproblemen ervaren - hoe weet u dat het de hele tijd op 7KW blijft?
Ik heb Home Assistant die mijn hele elektriciteitsverbruik in huis monitort. Ik weet dat de laadsnelheid nog nooit is gedaald, omdat ik nog nooit een daling van het energieverbruik heb gezien tijdens het oplaadvenster van 5 uur. Het achtergrondgebruik van het huis is een fractie van wat de auto verbruikt, dus als de auto zou stoppen met het trekken van 7 kW, zou dat meteen duidelijk zijn.

De hoeveelheid lading die in de auto is gegaan, komt ook overeen met de verwachtingen van het opladen met 7 kW. Een daling naar 1,4 kW zou resulteren in een merkbare vermindering van het bereik dat is toegevoegd.

Ik heb geen problemen, maar ik weet ook ongeveer hoeveel er moet worden toegevoegd en hoe lang het opladen ongeveer zou moeten duren.

De myenergie-app laat zien hoe lang en hoeveel er is toegevoegd. Als het 's nachts of ergens in de nacht naar 1,4 kWh daalde, zou de waardeloze grafiek laten zien dat het van 7 naar 1,4 daalde.

Het zou ook langer duren om % van de lading toe te voegen.

Ik ben een beetje bezorgd, want ik heb gelezen dat dit bij een paar mensen na een paar maanden gebeurt, maar ik kan er niets aan doen.

Voor degenen die geen laadproblemen ervaren - hoe weet u dat deze de hele tijd op 7 kW blijft?

Ik merkte het pas nadat ik externe monitoring hardware en software had toegevoegd aan de stroomvoorziening voor mijn Zappi.

Ik gebruik een Shelly EM klem-energiemonitor en zelfs de grafieken in de Shelly-app maken het moeilijk om precies te achterhalen wat er aan de hand is.

Ik heb de Shelly-gegevens in Home Assistant en de grafieken hier laten precies zien wat de laadsnelheid is. Ik kan "inzoomen" op een korte periode en het is duidelijk wat er gebeurt
De laadgrafiek in de Myenergi (Zappi) app toont duidelijk een stapverandering in de laadsnelheid van 7,2 naar 1,4 kW en aangezien de tijdsperiode uren is, is het gemakkelijk om de geschatte periodes te zien. De dealer was blij om het "bewijs" te accepteren.

IOG laadt niet alleen in periodes van een half uur, als er een lange periode is toegewezen, wordt deze in de Zappi ingesteld als een continue "boost".

Octopus stelt geen lage laadsnelheid in, ze geven alleen boost-instructies aan de Zappi en deze zijn altijd op vol vermogen (7,2kW).

Mijn laatste lading was een enkele geplande nachtlading op vol vermogen (dwz geen gebruik van IOG) De laadsnelheid was ongeveer 2 uur lang 7,2, daarna daalde deze naar 1,4, hoewel de lader de auto nog steeds vol vermogen bood. Dus niets te maken met Octopus-controle, niets te maken met onderbroken laden, niets te maken met laadsnelheden ingesteld door de Zappi.

De dealer heeft nu de ICCU gecontroleerd en opnieuw geplaatst en een lange lading van 11 kW uitgevoerd om te controleren op thermische problemen. Op verzoek van de dealer laat ik nu de batterij leeglopen en zal dan proberen een lange, ongetimede domme lading van 7,2 kW uit te voeren om te zien wat er gebeurt.

Ik lijk bijna altijd korte oplaadslots te krijgen, waardoor het moeilijk is om de dalingen op de "lage resolutie" Zappi-grafieken te zien. Ik ben het ermee eens dat het gemakkelijk zou zijn om te zien tijdens een continue slot van 4 tot 6 uur.

Ik lijk bijna altijd korte oplaadsleuven te krijgen, waardoor het moeilijk is om de dalingen op de "lage resolutie" Zappi-grafieken te zien. Ik ben het ermee eens dat het gemakkelijk te zien zou zijn tijdens een continue sleuf van 4 tot 6 uur.
Ik heb je een DM gestuurd.

Sommige leden zullen zich herinneren dat ik problemen had met het opladen van mijn EV3, die ik in december heb opgehaald. De auto staat momenteel in de garage en ik heb een leenauto om ze de kans te geven het op te lossen. Nadat ik heb geprobeerd op te laden op andere laders weg van huis (zowel snelladen op DC als langzamer laden op 7 kW, 22 kW met behulp van AC) heb ik de garage kunnen bevestigen dat er geen probleem is bij snelladen, maar alles met behulp van de AC-poort problemen veroorzaakt. Bijv. op een 22 kW laadde hij slechts met 3,4 kW, op een 42 kW AC laadde hij slechts met 10,3 kW. Ik heb alle screenshots van de app opgeslagen en verstrekt. Ik laad nu ook de vervangende leenauto op mijn thuislader zonder problemen. Ik vraag me af of iemand anders dit probleem heeft gehad sinds ik voor het laatst heb gepost? Bedankt op voorhand
Hoi ForestBev

Net gepost dat mijn gloednieuwe EV3 niet oplaadt - hij is vandaag terug bij de dealer, nog geen 3 weken oud. Heeft u ooit een diagnose gekregen van het probleem en heeft u een oplossing voor uw auto?

Groeten

Ik lijk bijna altijd korte oplaadsleuven te krijgen, waardoor het moeilijk is om de dalingen op de "lage resolutie" Zappi-grafieken te zien. Ik ben het ermee eens dat het gemakkelijk zou zijn om te zien tijdens een continue sleuf van 4 tot 6 uur.
Ik neem aan dat je Intelligent Octopus Go gebruikt? Als je wilt testen, kun je het slimme opladen van IOG in de Octopus-app voor een nacht uitschakelen en gewoon een enkele oplaadbeurt van 5 uur instellen tijdens de lage tariefperiode van 23:30 tot 5:30 uur. Als het ongeveer 7 kW gedurende 5 uur draait, kun je er redelijk zeker van zijn dat alles in orde is met je ICCU.

Ik neem aan dat je Intelligent Octopus Go gebruikt? Als je wilt testen, kun je het slimme opladen van IOG in de Octopus-app voor een nacht uitschakelen en gewoon een enkele oplaadbeurt van 5 uur instellen tijdens de lage tariefperiode van 23:30 tot 5:30 uur. Als het ongeveer 7 kW gedurende 5 uur draait, kun je er redelijk zeker van zijn dat alles in orde is met je ICCU.
Zou ik het oplaadschema in de Kia-app instellen?

Hoi ForestBev

Net gepost dat mijn gloednieuwe EV3 niet oplaadt - hij is vandaag terug bij de dealer, nog geen 3 weken oud. Heeft u ooit een diagnose gekregen van het probleem en heeft u een oplossing voor uw auto?

Groeten
Mijn auto laadt altijd op, hij daalt gewoon van 7,2 naar 1,4 kW na een paar uur. Als uw auto helemaal niet oplaadt, moet het voor de dealer relatief eenvoudig zijn om een diagnose te stellen en te corrigeren. Misschien heeft u een vervangende ICCU nodig?

Mijn auto laadt altijd op, het daalt gewoon van 7,2 naar 1,4 kW na een paar uur. Als uw auto helemaal niet oplaadt, moet het voor de dealer relatief eenvoudig zijn om te diagnosticeren en te corrigeren. Misschien heeft u een vervangende ICCU nodig?
Hoi Soula

Ik wacht af wat ze zeggen, maar een nieuwe ICCU na drie weken is in mijn ogen onacceptabel. Het is een fundamenteel onderdeel van de oplaadarchitectuur van het voertuig, het mag niet falen. De zorg is dat het, kijkend naar dit forum en andere en ook op de Hyundai-forums, een bekend probleem lijkt te zijn. Maar laten we afwachten, ik zal posten als ik een antwoord heb.

Ik ben net thuisgekomen van een weekendje weg met nog maar 3% batterij over. Ik heb hem op OIG gezet om morgen om 9 uur op 100% op te laden. Ik heb de doelladeniveaus ingesteld op DC 80% en AC 100%. OIG heeft al 4% toegevoegd en neemt nu een uur pauze. Ik zal zien wat er gebeurt en of hij morgen om 9 uur is opgeladen

View attachment 34007
Kunt u ons alstublieft informeren - Vanaf welk % en resterende bereik probeerde de auto u te overtuigen om naar een oplader te gaan? Heeft u ook vermogens- of snelheidsverlies gehad en zo ja, wanneer en wat was het vermogensverlies?

Opladen van vijf uur gisteravond stopte na een uur, nu is mijn Hypervolt-lader offline. Weet niet zeker of de iccu het veroorzaakt heeft of dat de lader defect is. Zal morgen Hypervolt bellen om te zien of ze mijn lader weer aan de praat kunnen krijgen. In de tussentijd denk ik dat ik me op een wekelijkse openbare lader zal moeten wagen... heb er nog geen gebruikt.

Attachments

Vijf uur opladen gisteravond stopte na een uur, nu is mijn Hypervolt-oplader offline. Onzeker of de iccu het veroorzaakt heeft of dat de oplader defect is. Zal morgen Hypervolt bellen om te zien of ze mijn oplader weer aan de praat kunnen krijgen. In de tussentijd zal ik me wel moeten wagen aan een wekelijkse openbare oplader... heb er nog geen gebruikt.
Heb je hem opnieuw opgestart? Zet de stroomonderbreker uit die hem voedt, wacht 10 seconden en zet hem weer aan.

201 - 220 of 355 Posts