Kia Owners Club Forum banner

EV 3 startprobleem

3.8K views 30 replies 14 participants last post by  marypmalcolm  
#1 ·
Heeft iemand anders problemen gehad met de Kia EV3 die na het inschakelen niet in een versnelling gaat? Ik lijk een intermitterend probleem hiermee te hebben en het zou de dealer helpen als ik wist of dit een geïsoleerd probleem is of niet. Heb de auto pas minder dan 4 weken en overweeg de auto te weigeren.

#2 ·
Ik heb dit probleem mogelijk gehad, of het kan aan mij gelegen hebben, aangezien ik een zeer nieuwe gebruiker van Ev's ben.

Bij één gelegenheid stond ik geparkeerd, zette ik de auto aan, drukte ik het rempedaal in terwijl ik hem aanzette, wachtte ik op 'Klaar'. Op dat moment heb ik mogelijk mijn voet iets van het rempedaal gehaald voordat ik Drive selecteerde, maar er verscheen een bericht met iets als 'schakel uit de parkeerstand'. Ik probeerde het verschillende keren, uiteindelijk ging hij in de drive.

Gebeurde vanochtend weer, één keer, maar daarna werkte het.

Ik schrijf ze allebei toe aan gebruikersfouten.

Kunt u precies uitleggen wat er gebeurt als u probeert de auto in Drive te zetten, want dat zal me helpen als het weer gebeurt?

#6 ·
Heeft iemand anders ook het probleem gehad dat de Kia EV3 na het inschakelen niet in een versnelling gaat? Ik lijk een onregelmatig probleem hiermee te hebben en het zou de dealer helpen als ik wist of dit een geïsoleerd probleem is of niet. Heb de auto pas minder dan 4 weken en overweeg de auto te weigeren
Ja, het is me deze week en vandaag weer overkomen.

Auto ontgrendeld, in de stoel gaan zitten, je kon van parkeren naar neutraal schakelen, maar dat was het dan. Enige vreemde was dat het waarschuwingslampje van de sleutel oranje brandde.
Na een paar keer aan en uit ging het Ready-bericht aan en ging het verder zoals normaal.
Het was alsof het koud was en moest opwarmen?

#8 ·
@iooi Het gebeurde vanmorgen. Ik had de auto in de parkeerstand staan. Stapte uit de auto om een poort te openen, trapte toen op de rem en kon niet in de Drive-stand. De tweede keer probeerde ik het. Vreemd genoeg. Ik kan alleen maar gissen dat ik het rempedaal niet volledig heb ingedrukt. Pas de tweede keer na minstens 20 ritten in de afgelopen week.

#12 ·
Ik zou het niet weten #iooi

Ik ben een echte newbie op het gebied van EV's. Ik heb een paar video's op YouTube bekeken. Niet wijzer geworden.

Kun je de zombie-modus uitleggen en hoe je ermee omgaat??
De zombie-modus zorgt er in feite voor dat de auto een hele tijd niet start. 30 minuten werd vaak genoemd.
In werkelijkheid waren er een paar workarounds, maar die werkten niet altijd. Dus het was gewoon een kwestie van het uitzitten.

De jouwe klinkt hier helemaal niet naar. En we zouden veel meer berichten over dit onderwerp horen.

#14 ·
Ik ben in mijn 5e DAG van bezit, met minder dan 200 mijl op de teller. Eén keer op dag 3, één keer vandaag was ik 'gezonmbied'. De gebeurtenis op dag 3 was toen ik van huis vertrok en een paar minuten later dan ideaal onderweg was. Voor het incident van vandaag probeerde ik een bezoekersattractie te verlaten die snel de tijd 'poorten worden gesloten om...' naderde. Bij beide gelegenheden kwam ik uit het probleem nadat ik een paar keer willekeurig aan/uit had geschakeld. Ik was ook op dag 2 onderweg, toen ik geen problemen had. Iets dat na dag 2 veranderde, is dat ik een dashcam heb aangesloten op de 12V-aansluiting, en gezien de verwijzingen die ik heb gelezen naar andere mensen die het probleem omzeilen door de 12V-accu los te koppelen/opnieuw aan te sluiten, vraag ik me af of het pas aansluiten van de dashcam NADAT ik de BEREID-melding zie, zou kunnen helpen. Ik zal morgen een update plaatsen nadat ik thuis ben gekomen.

#15 ·
Ik ben in mijn 5e DAG van bezit, met minder dan 200 mijl op de teller. Eens op dag 3, eens vandaag was ik 'gezonmbied'. De gebeurtenis op dag 3 was toen ik van huis vertrok en een paar minuten later dan ideaal reed. Voor het incident van vandaag probeerde ik een bezoekersattractie te verlaten die snel de tijd 'poorten worden gesloten om.....' naderde. In beide gevallen kwam ik uit het probleem nadat ik een paar keer willekeurig aan/uit had geschakeld. Ik was ook op dag 2 onderweg, toen ik geen problemen had. Iets dat na dag 2 veranderde, is dat ik een dashcam heb aangesloten op de 12V-aansluiting, en gezien de verwijzingen die ik heb gelezen naar andere mensen die het probleem omzeilen door de 12V-accu los te koppelen/opnieuw aan te sluiten, vraag ik me af of het pas aansluiten van de dashcam NADAT ik het READY-bericht zie, zou kunnen helpen. Ik zal een update plaatsen nadat ik morgen thuiskom.
Zorg ervoor dat u de voetrem indrukt bij het indrukken van de startknop.
Controleer ook of u alle deuren correct hebt gesloten.

Ter verificatie of het indrukken van de voetrem heeft gewerkt, kunt u de afbeelding van de achterkant van de auto op het centrale bestuurderscluster plaatsen en de lichten zullen oplichten in de afbeelding.

Als u de auto niet klaar kunt krijgen, zet dan de auto uit, druk op de voetrem en probeer het opnieuw.

Brian

#17 ·
Haast lijkt de meest voorkomende reden voor dit soort problemen te zijn. Dat was het zeker voor mij.

Ik heb er een gewoonte van gemaakt om het rempedaal en de startknop in te drukken zodra ik in de auto stap. Tegen de tijd dat ik de deur heb gesloten en de veiligheidsgordel heb vastgemaakt, is de auto de controles aan het afronden en wordt 'klaar' op het dashboard weergegeven.
Ik schakel dan de snelheidswaarschuwingen en de rijstrookassistent uit voordat ik een versnelling selecteer.

#18 ·
Heeft iemand anders problemen gehad met de Kia EV3 die na het inschakelen niet in een versnelling gaat? Ik lijk een intermitterend probleem hiermee te hebben en het zou de dealer helpen als ik wist of dit een geïsoleerd probleem is of niet. Heb de auto nog geen 4 weken en overweeg de auto te weigeren
Ik dacht dat dit elders in dit forum werd uitgelegd. Op de EV3 en mogelijk 4 en 9 moet je pauzeren nadat je je voet op het rempedaal hebt gezet voordat je op de startknop voor de versnellingskeuze drukt. Ik ben door mijn dealer gewaarschuwd dat als je te snel op start drukt, de zombiemodus een herstart tot een half uur kan verhinderen. Ik zorg er meestal voor dat ik dit doe door mijn veiligheidsgordel om te doen nadat ik het rempedaal heb ingedrukt voordat ik op de startknop druk. Deze 'functie' kan worden opgelost in softwarewijzigingen!!!

#21 ·
Heeft iemand anders ook het probleem gehad dat de Kia EV3 na het inschakelen niet in een versnelling gaat? Ik lijk een intermitterend probleem hiermee te hebben en het zou de dealer helpen als ik wist of dit een geïsoleerd probleem is of niet. Heb de auto pas minder dan 4 weken en overweeg de auto te weigeren.
Hoi daar - heb mijn auto een week en heb dit probleem al twee keer gehad. De auto gaat aan maar gaat niet in de drive. Lost zichzelf pas na een paar minuten of zo op - dan werkt het plotseling weer. Ben je erin geslaagd je probleem op te lossen?

#22 ·
Hoi, ik heb mijn auto nu een week en heb dit probleem al twee keer gehad. De auto gaat aan, maar wil niet in de drive. Lost zichzelf pas op na een paar minuten of zo - dan werkt het plotseling weer. Bent u erin geslaagd uw probleem op te lossen?
Je moet wachten tot je klaar bent om te rijden voordat je in de versnelling gaat.

De beste manier om dit probleem te voorkomen. Is als je eenmaal instapt, de auto aanzet en dan de veiligheidsgordel omdoet. Tegen de tijd dat je klaar bent met de veiligheidsgordel, zou de auto klaar moeten zijn om te rijden.

Denk aan de auto als je computer of telefoon. Je kunt niets doen totdat alle software is geladen.

#27 ·
Heeft iemand anders ook het probleem gehad dat de Kia EV3 na het inschakelen niet in een versnelling gaat? Ik lijk een intermitterend probleem hiermee te hebben en het zou de dealer helpen als ik wist of dit een geïsoleerd probleem is of niet. Heb de auto pas minder dan 4 weken en overweeg de auto te weigeren
Ja, ik heb dit probleem twee keer gehad.

#28 ·
Sorry, dit probleem niet gehad, LR-model. Bij de overdracht in maart werd ik gewaarschuwd voor dit probleem als ik probeer D of R te selecteren voordat de auto klaar is. Het personeel zelf had deze fout gemaakt als ze haast hadden! Ik heb misschien geluk, maar ik denk er zelden over na of er vertraging nodig is. Het andere punt is dat de auto thuis meestal in de klimaatmodus staat, dus al klaar is om te gaan en elders tegen de tijd dat ik heb gecontroleerd of het veilig is om de gordels enz. te verplaatsen, is de auto klaar om te gaan.

#29 ·
Sorry, heb dit probleem niet gehad, LR-model. Bij de overdracht in maart werd ik gewaarschuwd voor dit probleem als ik probeer D of R te selecteren voordat de auto klaar is. Het personeel zelf had deze fout gemaakt als ze haast hadden! Ik heb misschien geluk, maar ik denk er zelden over na of er vertraging nodig is. Het andere punt is dat de auto thuis meestal in de klimaatmodus staat, dus al klaar is om te gaan en elders tegen de tijd dat ik heb gecontroleerd of het veilig is om de riemen enz. te verplaatsen, is de auto klaar om te gaan.
Ik heb dit probleem twee keer gehad in mijn eerste week als eigenaar. 14 weken later, na te hebben geleerd dat "(een klein beetje) geduld echt een deugd is", heb ik geen incidenten meer gehad. Zoals gezegd is, wacht gewoon een paar seconden tot "READY" verschijnt voordat je R- of D-versnellingen inschakelt. De beloning voor niet doen is een grote puinhoop / "Zombie"-toestand / kan helemaal niet gaan.

#30 ·
Het is nog nooit een probleem voor me geweest. Ik zet de auto aan, doe mijn veiligheidsgordel om en selecteer dan D of R. Ik denk dat het komt van toen ik leerde autorijden en me werd verteld om 'de olie een paar seconden te laten circuleren als de motor start', dus ik heb die 'oliecirculatie'-pauze altijd gebruikt om de veiligheidsgordel om te doen.