Kia Owners Club Forum banner

Problem ze skrzynią biegów/sprzęgłem?

19K views 20 replies 9 participants last post by  Bryan mc  
#1 ·
Przepraszam, jeśli jest już post na ten temat.

Kupiłem w styczniu benzynową Kia Ceed 1.6 z automatyczną skrzynią biegów i ostatnio mam pewne problemy ze skrzynią biegów i/lub sprzęgłem i czasami może być niebezpiecznie prowadzić ją z powodu tych problemów.

Wydaje się, że dzieje się to tylko wtedy, gdy silnik jest zimny, ale poniżej znajduje się kilka przykładów problemów, z którymi się zmagam.

Przykład pierwszy,
Pewnego dnia, kiedy wychodziłem z pracy, wrzuciłem samochód na wsteczny. Hamulec postojowy był zwolniony, ale z jakiegoś powodu, kiedy nacisnąłem pedał przyspieszenia, silnik tylko wchodził na obroty i dziwnie, mimo że samochód był na biegu wstecznym, samochód zaczął jechać do przodu! Wyłączyłem wszystko, uruchomiłem silnik ponownie i spróbowałem jeszcze raz, to samo! Samochód zaczął jechać do przodu, a silnik tylko wchodził na obroty, kiedy miałem nogę na pedale przyspieszenia! Po pozostawieniu silnika na chwilę, pozwoliło mi to na jazdę do tyłu.

Przykład drugi,
To bardziej niebezpieczny przykład i powód, dla którego nie czuję się komfortowo prowadząc samochód. W zeszłym tygodniu i to zdarzyło się kilka razy w ciągu 20 minut, jechałem w ślimaczym tempie (około 3-4 MPH), kiedy dojeżdżałem do skrzyżowania, droga się oczyściła, więc wcisnąłem pedał przyspieszenia, aby wjechać na nową drogę! Samochód porusza się lekko do przodu na środek nowej drogi, na którą wjeżdżam i zostawia mnie na lodzie! Ponownie nacisnąłem pedał przyspieszenia i tylko wchodził na obroty i jechał do przodu. Próbuję hamować i się zatrzymuje, ale nadal nie mogę się ruszyć, ostatecznie po zatrzymaniu się, najczęściej mogę się ponownie ruszyć, w jednym przypadku po pozwoleniu mi na ponowne ruszenie na krótki czas, nie jechał szybciej niż 8 mph! (To było bardzo krótkie, około 3 do 4 sekund).

Zabrałem go do mojego lokalnego warsztatu i powiedzieli, że to może być sprzęgło, ale nie są w 100% pewni, a następnie podali mi możliwy koszt naprawy w wysokości 1500 - 2000 £.

Czy ktoś miał już ten problem? Albo słyszał o tym problemie?

Pozdrawiam

Ross
 
#2 ·
Cześć Ross, witamy na forum. Ile mil ma Twój Ceed? Co wiesz o historii samochodu?

Być może pakiet sprzęgła osiągnął "koniec żywotności". Ale coś w Twoim opisie sugeruje mi, że może to być coś innego, jak np. zanieczyszczenie olejem okładzin lub problem z siłownikiem lub programowaniem/czujnikiem.

Mówisz, że kupiłeś go w styczniu, pomyślałbym, że możesz go tam rozsądnie zanieść z powrotem, ponieważ - zakładając, że to tarcza sprzęgła - jest wysoce prawdopodobne, że problem istniał już w momencie zakupu.

Jeśli chodzi o 1500 do 2000 funtów! Wiem, że DCT są drogie w naprawie, ale mimo to; być może ktoś z niedawnym doświadczeniem może tutaj pomóc.
 
#3 ·
Wygląda na to, że sprzęgła się kończą, ale mogą to być zakłócenia w elektronice, więc odłączenie akumulatora na godzinę, a następnie ponowne podłączenie może je przywrócić, jeśli to tylko czujniki / programowanie.
Pamiętaj, że jeśli odłączysz akumulator, będziesz musiał zresetować zegar / radio itp.
 
#4 ·
Dzień dobry, dziękuję za poświęcony czas na odpowiedź.

Samochód ma w rzeczywistości niski przebieg jak na swój wiek, ma dopiero 32 tysiące mil, a samochód był również serwisowany co roku.

Mówiłem z dealerem i co irytujące, miałem pełną inspekcję AA samochodu, aby spróbować usunąć te problemy, więc teraz dealer mówi, że ten problem rozpoczął się po sprzedaży i jest to zużycie, w przeciwnym razie inspekcja AA wykryłaby ten problem.

Co dziwne, mówiąc o elektronice, w dniu, w którym było naprawdę źle, miałem pasażera w samochodzie, oboje mieliśmy włączone podgrzewane fotele, ogrzewanie było włączone, podgrzewanie kierownicy było włączone, czy to mogło wpłynąć na elektronikę?

Jeszcze raz dziękuję za pomoc

Ross
 
#5 ·
Niestety, 32 000 mil to łatwy dystans dla kierowcy z ciężką nogą, aby zniszczyć tarczę sprzęgła, czy to w DCT, czy w manualnej skrzyni biegów. I istnieje określona technika jazdy z DCT w wolnym ruchu, o której - z tego, co czytałem tutaj i na innych forach - większość kierowców nie ma pojęcia. W manualnym samochodzie przynajmniej dostajesz wskazówkę, że coś się dzieje, w DCT skrzynia biegów po prostu sobie z tym radzi, aż do praktycznego zniszczenia.

Nie jestem pewien, czy AA by to zauważyło, szczerze mówiąc. Chyba że przesłuchają dane OBD, aby ocenić punkt załączania sprzęgła (zakładam, że ECU to rejestruje). I nie jestem pewien, czy bardzo rozsądna inspekcja AA, którą miałeś zrobioną, zwalnia dealera, od którego kupiłeś samochód, z jego obowiązków wynikających z ochrony konsumentów. Może warto sprawdzić warunki swoich dokumentów AA, a może nawet skontaktować się z nimi.

Używanie wszystkich grzejników nie powinno mieć wpływu na skrzynię biegów, chyba że Twój samochód ma poważny problem elektryczny.

Zdecydowanie, jeśli czujesz się na siłach, spróbuj sugestii 2012venagmana. Jeśli to nie zadziała, to obawiam się, że możesz mieć trochę drogi czas i/lub kłótnie między stronami.

Czy na forum są jacyś czarodzieje prawa konsumenckiego, którzy mogą pomóc Rossowi?
 
#6 ·
Ustawa o prawach konsumenta z 2015 r. stanowi, że w ciągu pierwszych 30 dni przysługuje Ci pełny zwrot pieniędzy, jeśli wystąpi wada. Zakładam, że kupiłeś w styczniu tego roku, więc byłeś jego właścicielem co najwyżej 2 miesiące. Po 30 dniach i mniej niż 6 miesiącach dealer ma jedną szansę na naprawę lub wymianę samochodu. To dealer musi udowodnić, że wada nie istniała lub że byłeś o niej świadomy w momencie zakupu. Sprawdź umowę inspekcji AA. Czy użyłeś kredytu do zapłaty za samochód? Jeśli tak, firma kredytowa również ponosi odpowiedzialność. Nie podałeś wieku samochodu, ponieważ wiek, stan i koszt mają wpływ na Twoje uzasadnione oczekiwania co do niezawodności. Dealerzy początkowo próbują Cię zbyć, ponieważ wiedzą, że pewien odsetek osób nie będzie robił zamieszania. Który dealer? Sieć krajowa, Kia, mały niezależny? Kilka dodatkowych szczegółów dotyczących samochodu i dealera może pomóc.
 
#9 ·
Cześć wszystkim,

Przepraszam za moją późną odpowiedź i dziękuję za całą pomoc i rady.

Nadal czekam na to, co Kia powie o problemie. Byli w pełni zarezerwowani w zeszłym tygodniu.

Jeśli chodzi o samochód i dealera, samochód jest z 2013 roku, więc jest stosunkowo nowy, co jest jednym z powodów, dla których byłem dość zszokowany, że ten problem się pojawił! Dealer był małym niezależnym.

Dziękuję za wszystkie porady prawne Cap! Mam dużo do przemyślenia, żeby zobaczyć, co z tym zrobię. Czekam, żeby najpierw usłyszeć/dowiedzieć się, w czym problem. Trzymam kciuki, żeby to była prosta, łatwa naprawa! Pewnie nie!

Jeszcze raz dziękuję za całą pomoc! Będę was wszystkich informował!
 
#10 ·
Cześć,
jeśli pojazd ma tablicę rejestracyjną z 2013 roku, a dzisiaj jest rok 2022, to ma 9 lat i nie jest już objęty gwarancją KIA, niezależnie od dotychczasowego przebiegu. Jedynym rozwiązaniem jest warsztat, w którym go kupiłeś i miejmy nadzieję, że będzie miał jakąś formę gwarancji dla Ciebie, biorąc pod uwagę, że kupiłeś go dopiero w styczniu.
 
#11 ·
Tak, gwarancja Kia się skończyła, ale chciałem sprawdzić, czy Kia wie, w czym problem. Lokalny warsztat w pobliżu, do którego chodziłem przez ostatnie cztery lata, obejrzał samochód i nie mógł mi dać gwarancji, że go naprawi.

Jeśli chodzi o dealera, od którego go kupiłem, jest mała gwarancja, ale dziwnie powiedzieli, że nie wypłacą, jeśli zabiorę go do Kia! Chcą, żebym poszedł do niezależnego warsztatu, a nie do Kia, co dla mnie jest po prostu czerwoną flagą. Powiedzieli, że Kia za dużo zażąda!
 
#15 ·
Tak, gwarancja Kia się skończyła, ale chciałem sprawdzić, czy Kia wie, w czym problem. Lokalny warsztat w pobliżu, do którego chodziłem przez ostatnie cztery lata, obejrzał samochód i nie mógł mi dać gwarancji, że go naprawi.

Jeśli chodzi o dealera, od którego go kupiłem, jest mała gwarancja, ale dziwnie powiedzieli, że nie zapłacą, jeśli zabiorę go do Kia! Chcą, żebym poszedł do niezależnego warsztatu, a nie do Kia, co dla mnie jest tylko czerwonymi flagami. Powiedzieli, że Kia za dużo zażąda!
Oni zwlekają i zmuszają cię do biegania. Ustawa o prawach konsumenta nie jest opcjonalna, jeśli czują się hojni. Czy sprawdziłeś swoje polisy ubezpieczenia domu lub samochodu? Często obejmują one pomoc prawną. Możesz wysłać list z cytatem z ustawy i ich zobowiązaniami wobec ciebie. Może daj im 14 dni na rozwiązanie problemu. Zrób szczegółowy zapis całej korespondencji z datami od początku usterki na wypadek konieczności podjęcia dalszych działań. Z pewnością nie powinieneś płacić za usterkę tak krótko po zakupie. Wygląda na to, że sprzęgła są zużyte, więc może to być kosztowne. Powodzenia.
 
#14 · (Edited)
Czy Ceed 1.6 z 13 roku z automatyczną skrzynią biegów miałby starą 4-biegową skrzynię z konwerterem momentu obrotowego? :unsure:
Myślę, że się mylisz, vengablue; Ceed z 2013 roku będzie generacją JD i jedynym automatem, w który wchodzili (o ile wiem), był sześciobiegowy DCT. Chętnie dam się poprawić!
 
#13 ·
Osobiście nie, ale pomyślałem, że warsztat, do którego to zawiozłem, powinien był sprawdzić to jako jedną z pierwszych rzeczy? Po prostu założyłem, że to sprawdzili.

Sprawdzę, jak wrócę do domu, dzięki
 
#16 ·
Dzień dobry wszystkim,

Przepraszam za brak aktualizacji, był to bardzo pracowity okres w pracy i wszystkie te sprawy z samochodem musiały zostać odłożone na bok, szczerze mówiąc, zdarzyło się to w zupełnie nieodpowiednim momencie.

Zabrałem samochód do mojego lokalnego Kia i oto, co z tego wynikło:

Przeprowadzono dochodzenie w sprawie cofania się na biegu. Przetestowano, można potwierdzić, że nadal sprawdza się DTC, nie można włączyć drugiego i czwartego biegu, usunięto siłownik zmiany biegów, siłownik zmiany biegów włącza biegi w porządku, sprawdzono wartość poślizgu na sprzęgle, stwierdzono poślizg sprzęgła powodujący brak możliwości włączenia biegu, wymaga sprzęgła, aby rozwiązać problem, prawdopodobnie będzie również wymagał koła zamachowego

Ich wycena naprawy była szczerze mówiąc skandaliczna! Więc teraz zbieram wyceny od lokalnych warsztatów.

Cap, to dobry punkt, który poruszasz. Sprawdzę moje ubezpieczenie domu i samochodu i zobaczę, czy mogę uzyskać pomoc prawną!

Jeszcze raz dziękuję
 
#17 ·
Wygląda na to, że ten, kto go wymienił, wiedział / podejrzewał, że sprzęgło jest uszkodzone.
Jak sugeruje Kapitan Ameryka, CRA nie jest opcjonalne, chociaż jedno jest powiedzieć, a drugie zmusić dealera do jego honorowania.
I tak, stawki robocizny u głównego dealera byłyby doświadczeniem opróżniającym portfel dla tego typu pracy.
Czy możesz skłonić dealera do odkupienia z obniżką za przejechane kilometry?
 
#18 ·
Zwróć uwagę na to, co zostało powiedziane, prosisz o wyceny z lokalnych warsztatów! Masz uzasadnione pełne roszczenie wobec dostawcy, niezależnie od tego, co mówi. To jego odpowiedzialność, aby naprawić pojazd, ponieważ masz go krócej niż 6 miesięcy (lub zabrać pojazd z powrotem i zwrócić pieniądze). Nie daj się zbić z tropu. Ustawa o prawach konsumenta jest po to, aby Cię chronić. Zwróć się o pomoc prawną w razie potrzeby, czy masz lokalny wydział ds. standardów handlowych?
 
#19 ·
Jeżdżę Ceedem 1.6 benzyna DCT z 2014 roku z przebiegiem 60 tys. mil. Posiadam go od 8 tys. mil. To niefortunne, że miałeś problemy przy tak niskim przebiegu.

Ile Kia zacytowała za naprawę?

Mój samochód jest nadal na gwarancji (ponieważ kupiłem go jako używany z pełną 7-letnią gwarancją), ale teraz martwię się, że jeśli będę miał problem po wygaśnięciu gwarancji, będzie to kosztować fortunę, jeśli DCT się zepsuje!
 
#20 ·
... ale teraz martwię się, że jeśli będę miał problem po wygaśnięciu gwarancji, to będzie kosztować fortunę, jeśli DCT pójdzie źle!
Szczerze mówiąc, automatyczne skrzynie biegów wszystkich typów są generalnie drogie w naprawie i to z uzasadnionego powodu, ponieważ są bardzo złożone i wymagają pewnych umiejętności, aby je z powodzeniem naprawić.
 
#21 ·
Przepraszam, jeśli jest już post na ten temat.

Kupiłem 1.6 benzynową automatyczną kię ceed w styczniu i ostatnio mam pewne problemy ze skrzynią biegów i/lub sprzęgłem i czasami może być niebezpiecznie jeździć nim z powodu tych problemów.

Wydaje się, że dzieje się to tylko wtedy, gdy silnik jest zimny, ale poniżej znajduje się kilka przykładów problemów, z którymi się borykam.

Przykład pierwszy,
Pewnego dnia, kiedy wychodziłem z pracy, wrzuciłem samochód na wsteczny. Hamulec postojowy był wyłączony, ale z jakiegoś powodu, kiedy nacisnąłem pedał przyspieszenia, silnik tylko wchodził na obroty i dziwnie, mimo że samochód był na biegu wstecznym, samochód zaczął toczyć się do przodu!. Wyłączyłem wszystko, uruchomiłem silnik ponownie i spróbowałem ponownie, to samo! Samochód zaczął toczyć się do przodu, a silnik tylko wchodził na obroty, kiedy miałem nogę na pedale przyspieszenia! Po pozostawieniu silnika na chwilę, pozwoliło mi to na jazdę do tyłu.

Przykład drugi,
To jest bardziej niebezpieczny przykład i powód, dla którego nie czuję się komfortowo prowadząc samochód. W zeszłym tygodniu i to zdarzyło się kilka razy w ciągu 20 minut jechałem z prędkością ślimaka (około 3-4 MPH), kiedy dojeżdżałem do skrzyżowania, droga się oczyściła, więc wcisnąłem pedał przyspieszenia, aby wjechać na nową drogę! Samochód porusza się lekko do przodu na środek nowej drogi, na którą wjeżdżam i zostawia mnie na lodzie! Ponownie naciskam pedał przyspieszenia i tylko wchodzi na obroty i toczy się do przodu. Próbuję hamować i zatrzymuje się, ale nadal nie mogę się ruszyć, ostatecznie po zatrzymaniu się, najczęściej mogę się ponownie ruszyć, w jednym przypadku, po pozwoleniu mi na ponowne ruszenie na krótki czas, nie poruszał się szybciej niż 8 mph! (To było bardzo krótkie, około 3 do 4 sekund)

Zabrałem go do mojego lokalnego warsztatu i powiedzieli, że może to być sprzęgło, ale nie są w 100% pewni, a następnie podali mi możliwy koszt naprawy w wysokości od 1500 do 2000 funtów.

Czy ktoś miał już ten problem? Albo słyszał o tym problemie?

Pozdrawiam

Ross
Myślę, że to tylko problem z tą skrzynią biegów. Mam nowego Ceeda sports wagon z tą samą skrzynią. Miałem ten sam problem kilka razy (patrz mój post). Dealer poinformował mnie, że potrzebna jest aktualizacja oprogramowania w celu rozwiązania problemu z nadmiernymi obrotami. Zrobione, samochód jest teraz płynniejszy, ale wolniejszy. Zgadzam się, że nie wzbudza to zaufania do samochodu. Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych kilku dni przekroczę granicę tysiąca mil! Boję się spróbować zimnego startu ze stromego wzgórza.