Cześć Wszystkim.
Wiem, że było to omawiane wielokrotnie na wątku, ale mam problem ze znalezieniem jednoznacznych odpowiedzi.
Samochód - 2014 KX2 2.2 Manual. 92000 mil
Problem - NAPĘD NA CZTERY KOŁA NIE działa. Nie włącza się automatycznie, gdy utknę, ani po naciśnięciu przycisku LOCK. Wiem to, ponieważ ciągle utykam w polu (holuję nim przyczepy do siana i konie). Działał w listopadzie, ale od tego czasu nie.
Zabrałem go do specjalisty od napędu na 4 koła, ponieważ chciałem poznać opinię przed wydaniem £££ na nowe sprzęgło lub diagnostykę KIA.
Prace wykonane tam -
P1832 Wyłączenie z powodu przeciążenia termicznego sprzęgła
Przy prędkości koła w miejscu odczyty są nieprawidłowe - RR odczyt 1083 mph - jednak odczyt poprawny podczas jazdy.
Patrząc na link od kia (nie wolno mi go zamieszczać .....)
Informacje o pracy od KIA - sugerują, że potrzebne jest nowe sprzęgło
Jednak - Mechanik informuje, że tylne koło obróciło się o 1/2 obrotu po włączeniu "lock" przed pojawieniem się kodów, a także brak wiórów w oleju - więc skłoniłoby mnie to do uwierzenia, że spaw wewnątrz sprzęgła jest nienaruszony, a wielowypusty OK?
Rozmawiając z moim warsztatem KIA - mówią, że potrzebne będzie nowe sprzęgło - nigdy wcześniej nie spotkałem się z problemem czujnika prędkości.
Prawdopodobnie muszę po prostu wymienić sprzęgło, jednak moje myśli prowadzą mnie do przekonania, że błędny odczyt z tylnego czujnika prędkości powoduje wyłączenie termiczne - więc jeśli mógłbym to naprawić, to by zadziałało?
Brak ostrzeżeń / kodów ABS / ESP, więc wydaje się, że czujnik jest nienaruszony.
Czy ktoś ma z tym doświadczenie i może zaoferować jakieś rady / słowa mądrości, zanim ugryzę się w język i wymienię sprzęgło. Jest zarezerwowany w Kia na początek września na diagnostykę, ale prawdopodobnie zleciłem wykonanie pracy gdzie indziej.
Mogę zdobyć sprzęgło za 259 £, więc nie jest tak źle, ale nie chcę go wymieniać, jeśli nie muszę i jeśli tak naprawdę nie rozwiąże problemu:
Wiem, że było to omawiane wielokrotnie na wątku, ale mam problem ze znalezieniem jednoznacznych odpowiedzi.
Samochód - 2014 KX2 2.2 Manual. 92000 mil
Problem - NAPĘD NA CZTERY KOŁA NIE działa. Nie włącza się automatycznie, gdy utknę, ani po naciśnięciu przycisku LOCK. Wiem to, ponieważ ciągle utykam w polu (holuję nim przyczepy do siana i konie). Działał w listopadzie, ale od tego czasu nie.
Zabrałem go do specjalisty od napędu na 4 koła, ponieważ chciałem poznać opinię przed wydaniem £££ na nowe sprzęgło lub diagnostykę KIA.
Prace wykonane tam -
- Usunięto i wyczyszczono sprzęgło / pompę / silnik 4x4. Zamontowano ponownie i napełniono nowym olejem. Powiedziano, że prawie nie było w nim oleju, a to, co było, wyglądało na stare.
- Sprawdzono, czy uziemienie i zasilanie są w porządku, a następnie przetestowano pompę, która działa z oddzielnym zasilaniem i uziemieniem.
- Kody błędów:
P1832 Wyłączenie z powodu przeciążenia termicznego sprzęgła
Przy prędkości koła w miejscu odczyty są nieprawidłowe - RR odczyt 1083 mph - jednak odczyt poprawny podczas jazdy.
Patrząc na link od kia (nie wolno mi go zamieszczać .....)
Informacje o pracy od KIA - sugerują, że potrzebne jest nowe sprzęgło
Jednak - Mechanik informuje, że tylne koło obróciło się o 1/2 obrotu po włączeniu "lock" przed pojawieniem się kodów, a także brak wiórów w oleju - więc skłoniłoby mnie to do uwierzenia, że spaw wewnątrz sprzęgła jest nienaruszony, a wielowypusty OK?
Rozmawiając z moim warsztatem KIA - mówią, że potrzebne będzie nowe sprzęgło - nigdy wcześniej nie spotkałem się z problemem czujnika prędkości.
Prawdopodobnie muszę po prostu wymienić sprzęgło, jednak moje myśli prowadzą mnie do przekonania, że błędny odczyt z tylnego czujnika prędkości powoduje wyłączenie termiczne - więc jeśli mógłbym to naprawić, to by zadziałało?
Brak ostrzeżeń / kodów ABS / ESP, więc wydaje się, że czujnik jest nienaruszony.
Czy ktoś ma z tym doświadczenie i może zaoferować jakieś rady / słowa mądrości, zanim ugryzę się w język i wymienię sprzęgło. Jest zarezerwowany w Kia na początek września na diagnostykę, ale prawdopodobnie zleciłem wykonanie pracy gdzie indziej.
Mogę zdobyć sprzęgło za 259 £, więc nie jest tak źle, ale nie chcę go wymieniać, jeśli nie muszę i jeśli tak naprawdę nie rozwiąże problemu: