Kia Owners Club Forum banner
321 - 340 of 355 Posts
Update, mijn ICCU is nu op voorraad en de auto is geboekt voor 3 juli. Mijn auto was vanmorgen in ander nieuws helemaal dood. RAC kwam langs en heeft een defecte 12v-accu geconstateerd, is mijn auto vervloekt of hebben anderen dit nieuwe probleem gehad? Ik heb het gevoel dat ik de auto wil weigeren na 5 maanden van deze problemen.

Technology Connections heeft net een stuk gedaan over zijn Ioniq 5 ICCU-fout - en ook de ICCU-fout van zijn broer in de Ioniq 6 …
Het lijkt erop dat Kia/Hyundai een flinke klap in het gezicht gaan krijgen als ze deze aanpak van de problemen met hun auto's blijven hanteren. 4 en 5 jaar oude Niro's en Souls verliezen nog steeds hun 12 Volt-accu - probleem nog steeds niet opgelost - 5 jaar! 4 jaar oude Soul hier, en het is zijn 3e 12-volt-accu… moest de laatste zelf kopen omdat het net voor een vakantie was. Heb een nieuwe Yuasa gekregen, en die faalt nu - na een jaar. Zal waarschijnlijk de volgende keer een deep-discharge batterij aanschaffen.

Al meer dan 4 jaar met de originele batterij hier & geen problemen. Had pas 9K toen ik hem 18 maanden geleden kreeg, dus lange tijd niets gedaan.
Ik ben er vrij zeker van dat er een slechte batch batterijen is geweest, maar die zijn allang vervangen.
Veel problemen zijn gerelateerd aan de eigenaar, zoals in de ACC-modus zitten, in plaats van de auto aan te laten staan of de utility-modus te gebruiken. Auto wassen/aan de auto werken in dezelfde modus. Opladen onder de 20% zodat de BMS de 12V-kant niet oplaadt.

Update, mijn ICCU is nu op voorraad en de auto is geboekt voor 3 juli. Mijn auto was vanmorgen in ander nieuws helemaal dood. RAC kwam langs en heeft een defecte 12v-accu vastgesteld, is mijn auto vervloekt of hebben anderen dit nieuwe probleem gehad. Ik heb het gevoel dat ik de auto wil weigeren na 5 maanden van deze problemen.
Hoi MangoNo5
Als je het niet weet, moet je je afwijzingsbrief naar de dealer sturen voordat zes maanden voorbij zijn. Je rechten onder de Consumer Rights Act worden zwakker na 60 dagen. Als je auto echter een geschiedenis heeft van ernstige problemen die binnen 30 dagen na aankoop beginnen, heb je misschien hoop om terug te keren en een soort terugbetaling te krijgen. Succes.

Onze Kia Souls is meer dan 4 jaar oud en heeft nog steeds de originele 12V-accu. Geen speciale behandeling of extra opladen. Nooit een probleem gehad. Kort na de aankoop van de auto een starthulp gekocht, voor het geval dat, maar nooit gebruikt.

Gebruik altijd de Utility- of Drive-modus wanneer de auto ontgrendeld is. Gebruik nooit de Accessory-modus. Laat de auto niet voor lange periodes met de hoofdaccu onder de 20%.

Onze Kia Souls is meer dan 4 jaar oud en heeft nog steeds de originele 12V-batterij. Geen speciale behandeling of extra opladen. Heeft nooit problemen gegeven. Kort na de aankoop van de auto een boostlader gekocht, voor het geval dat, maar nooit gebruikt.

Gebruik altijd de Utility- of Drive-modus wanneer de auto ontgrendeld is. Gebruik nooit de Accessory-modus. Laat de auto niet voor lange periodes met de hoofdaccu onder de 20%.
Ik heb een batterijconditioner die ik voor mijn oude BNW Z4 heb gekocht, werkt op elke auto, het is briljant, doet allerlei cycli en als de batterij een beetje daalt, houdt hij hem gewoon opgeladen.

Onze Kia Souls is meer dan 4 jaar oud en heeft nog steeds de originele 12V-accu. Geen speciale behandeling of extra opladen. Heeft nooit problemen gegeven. Kort na de aankoop van de auto een starthulp gekocht, voor het geval dat, maar nooit gebruikt.

Gebruik altijd de Utility- of Drive-modus als de auto ontgrendeld is. Gebruik nooit de Accessory-modus. Laat de auto niet langere tijd met de hoofdaccu onder de 20% staan.
Bedankt, mijn angst is dat het een dag en de helft onder de 20% stond, kan dat in deze tijd niet te lang worden genoemd voor een nieuwe auto?

Bedankt, mijn angst is dat het een dag en de helft onder de 20% was, kan dat in deze tijd niet te lang worden genoemd voor een nieuwe auto?
Alles hangt ervan af of iemand constant Connect controleert. Omdat dat de auto wakker maakt en de 12V-kant leegmaakt. Bij minder dan 20% SOC zal de aandrijfbatterij niet door de BMS worden opgeroepen om de 12V-kant bij te vullen.
Je moet onthouden dat een EV geen grote batterij nodig heeft, omdat hij geen motor hoeft te starten en tegelijkertijd te laten draaien, alleen een contactor hoeft te activeren en de elektronica op te starten.

Alles hangt ervan af of iemand constant Connect controleert. Omdat dat de auto wakker maakt en de 12V-kant leegtrekt. Bij minder dan 20% SOC zal de aandrijfbatterij niet door de BMS worden opgeroepen om de 12V-kant bij te vullen.
Je moet bedenken dat een EV geen grote batterij nodig heeft, omdat hij geen motor hoeft te starten en tegelijkertijd te laten draaien, alleen een contactor hoeft te activeren en de elektronica op te starten.

De mijne staat regelmatig een paar dagen stil, maar slechts zelden onder de 20% en zal op een gegeven moment worden opgeladen terwijl hij stilstaat, zelfs als het maar 10% is. Omdat opladen ook de 12V oplaadt als deze laag is. (y) (y)
Bedankt voor de aanvullende info, ik heb de dealer onder druk gezet en mijn auto is vandaag binnengebracht voor de ICCU-vervanging, dus ik zal zien wat er gebeurt. Ik heb ook de vraag over de 12V-batterij gesteld, aangezien de RAC de batterij in hun rapport na de berging heeft afgekeurd. Ik zal de dealer op de hoogte stellen van een afwijzing, maar ik hoop dat dit het oplost, want we vinden deze auto erg leuk.

Bedankt voor de aanvullende info, ik heb de dealer onder druk gezet en mijn auto is vandaag binnengebracht voor de ICCU-vervanging, dus ik zal zien wat er gebeurt. Ik heb ook de vraag over de 12v-batterij gesteld, aangezien de RAC de batterij in hun rapport na de berging heeft afgekeurd. Ik zal de dealer op de hoogte stellen van een afwijzing, maar ik hoop dat dit het oplost, want we zijn echt dol op deze auto.
Update over ICCU-reparatie, het heeft een paar dagen geduurd, maar ik heb te horen gekregen dat het is opgelost, zal vanavond opladen en zal zien of dat het geval is, vingers gekruist.

Update over ICCU-reparatie, het heeft een paar dagen geduurd, maar ik heb gehoord dat het is opgelost, zal vanavond opladen en kijken of dat het geval is, duimen.
Image

's Ochtends lijkt de auto met nieuwe ICCU en 2 software-updates zich te gedragen met het opladen. Ik heb een fragment van het technische rapport bijgevoegd, als het anderen helpt.

Ik wacht op een ICCU-vervanging en de nieuwste firmware-update. Het zou geweldig zijn als dit een complete en blijvende oplossing was voor het Hyundai / Kia ICCU-probleem op het e-GMP-platform. Helaas is dit slechts de meest recente van verschillende pogingen tot een oplossing en de tijd zal leren of ze eindelijk het antwoord hebben gevonden. Het veroorzaakt nu aanzienlijke reputatieschade en ik zie berichten van mensen die tegen Hyundai / Kia-auto's beslissen of zeggen: alleen leasen, niet kopen, omdat er geen vertrouwen is dat de ICCU niet meerdere keren zal uitvallen, zelfs niet na afloop van de garantieperiode. Optimistisch bekeken, leef ik in de hoop, maar realistisch gezien misschien niet in de verwachting.

Slecht nieuws na iets meer dan een maand, de auto is weer begonnen met het verlies van lading, en is inmiddels teruggevallen naar 90% lading. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik vind de auto echt leuk...
Och jee, ik begon net te denken dat het alweer een tijdje geleden was sinds het laatste ICCU-foutrapport en hoopte dat de meest recente update misschien iets goeds had gedaan.

View attachment 34704
's Ochtends lijkt de auto met nieuwe ICCU en 2 software-updates zich te gedragen met het opladen. Ik heb een fragment van het technische rapport bijgevoegd, als het anderen helpt.
Even ter info: u hebt uw telefoonnummer zichtbaar gelaten op de foto.

Nog steeds een beetje irritant, mijn auto lijkt altijd te zakken naar 6 - 5,5 kW van 7 kW, ongeveer 30 minuten na het opladen. (Statistieken van de oplader)
Image

Ik ben hier al een tijdje niet geweest, maar heb zojuist een melding ontvangen van 15 nieuwe berichten! Het spijt me te horen dat mensen nog steeds ICCU-problemen hebben.

Zoals in mijn eerdere berichten, hebben we helemaal geen problemen gehad met opladen, sinds de dealer onze EV3 heeft omgeruild voor een identieke (Betere kleurkeuze voor ons 😊), aangezien onze EV3 3 weken en langer bij de dealer stond, terwijl we een leen-EV3 hadden, in het begin, toen de ICCU-problemen begonnen, en ze niet wisten wat de oplossing was. Ik hoop dat deze problemen snel kunnen worden opgelost voor alle betrokkenen.

321 - 340 of 355 Posts