Ik las ergens dat 80% de standaard is om op te laden, maar één keer per maand opladen tot 100%. Klopt dat? Ideeën alstublieft? Alvast bedankt.
Veel dank voor uw advies.Mijn mening is iets anders. Ik denk dat de honderd procent af en toe een historische vereiste is of momenteel voor LFP-batterijen.
Voor zover ik heb begrepen uit het bekijken van verschillende presentaties over EV-batterijen, is idealiter 75% de waarde die u om levensduurredenen onder moet blijven als u kunt.
Ik laad meestal tot 70% en als ik een groter bereik nodig heb, laad ik gewoon tot 100. Dit lijkt tegenwoordig de levensduur van de batterij te verlengen, maar voornamelijk na het leven ervan in het elektrische voertuig. Studies tonen echt aan dat zelfs als u elke keer 100% oplaadt, hoewel dit nadelige effecten heeft op de batterij die zich na verloop van tijd opbouwen, de auto zal oplossen in roest voordat deze problemen met de batterij een probleem worden.
.sjb
Bedankt voor het advies.Ik laad altijd op tot 100%, omdat ik niet betrapt wil worden op het onverwacht moeten maken van een reis die een volledig bereik vereist. Hoe dan ook, ik geloof dat het batterijbeheersysteem een buffer aanhoudt om te beschermen tegen overladen. En als opladen tot 100% zo'n bedreiging was, dan zou Kia stappen hebben ondernomen om ons actief te waarschuwen.
Dit stond in mijn Niro EV-handleiding, maar niet in de EV3. Blijkbaar kunnen de nieuwe ontwerpen/nieuwe generatie batterijen graag tot 100% worden opgeladen. Ik laad echter nog steeds maar tot 100% als ik op een lange reis ga, of eenmaal per maand, omdat dat de gewoonte is die ik heb gekregen.Ik las ergens dat 80% de standaardlading is, maar eenmaal per maand opladen tot 100%. Klopt dat? Enige ideeën alstublieft? Alvast bedankt.
@rsp Kijk eens naar het nieuwe bericht over de batterijtest dat ik zojuist heb geplaatst. Kan helpen om eventuele zorgen weg te nemen.Bedankt voor het advies David. Bedankt ook voor de bevestiging dat er geen informatie over het laadniveau in de EV3-handleiding staat. Ik had zonder succes gezocht. Groeten Roy
Ik laad de mijne op tot 100% .. Ik heb geen degradatie gezien of heel weinig bij welke dan ook. ze zeggen dat ze sowieso 20% van je batterij hebben beschermd, dus ik zou me er geen zorgen over maken.Ik heb ergens gelezen dat 80% de standaardlading is, maar een keer per maand opladen tot 100%. Klopt dat? Enige ideeën alstublieft? Alvast bedankt.
DC tot 80% is het beste als je onderweg bent, daarboven zal het met een aanzienlijk langzamer tempo gaan.Dealer zei dat er geen problemen waren met opladen tot 100% bij thuisladen via AC.
Voor DC-laden zei hij dat hij vanwege de grotere stroom slechts tot 80% moest opladen