Kia Owners Club Forum banner

Opladen tot 100%

946 views 18 replies 13 participants last post by  Ken Gillam  
#1 ·
Ik las ergens dat 80% de standaard is om op te laden, maar één keer per maand opladen tot 100%. Klopt dat? Ideeën alstublieft? Alvast bedankt.
 
#5 ·
Mijn visie is iets anders. Ik denk dat de honderd procent af en toe een historische vereiste is of momenteel voor LFP-batterijen. Voor zover ik heb begrepen uit het bekijken van verschillende presentaties over EV-batterijen, is idealiter 75% de waarde die u voor de levensduur onder moet blijven als u kunt. Ik laad meestal tot 70% en als ik een groter bereik nodig heb, laad ik gewoon tot 100%. Dit lijkt tegenwoordig de levensduur van de batterij te verlengen, maar voornamelijk na het leven ervan in het elektrische voertuig. Studies tonen echt aan dat zelfs als u elke keer 100% oplaadt, hoewel dit nadelige effecten heeft op de batterij die zich na verloop van tijd opbouwen, de auto zal oplossen in roest voordat deze problemen met de batterij een probleem worden.
.sjb
 
#7 ·
Mijn mening is iets anders. Ik denk dat de honderd procent af en toe een historische vereiste is of momenteel voor LFP-batterijen.
Voor zover ik heb begrepen uit het bekijken van verschillende presentaties over EV-batterijen, is idealiter 75% de waarde die u om levensduurredenen onder moet blijven als u kunt.
Ik laad meestal tot 70% en als ik een groter bereik nodig heb, laad ik gewoon tot 100. Dit lijkt tegenwoordig de levensduur van de batterij te verlengen, maar voornamelijk na het leven ervan in het elektrische voertuig. Studies tonen echt aan dat zelfs als u elke keer 100% oplaadt, hoewel dit nadelige effecten heeft op de batterij die zich na verloop van tijd opbouwen, de auto zal oplossen in roest voordat deze problemen met de batterij een probleem worden.

.sjb
Veel dank voor uw advies.
 
#6 ·
Eén ding om hier rekening mee te houden?
Bent u van plan de auto langer dan 8 jaar te houden?
Zo niet, denk er dan niet te veel over na. Aangezien u nog binnen de batterijgarantieperiode zit, tenzij u meer dan 100.000 mijl heeft (niet zeker van de exacte kilometerstand).
Voeg toe wanneer u 10 jaar oude Leafs of Souls ziet die na 10 jaar nog steeds een goede batterijpercentage hebben zonder thermisch beheer.
Zich zorgen maken over de batterij staat laag op de lijst.
 
#8 ·
Ik laad altijd op tot 100%, omdat ik niet onverwacht een reis zou willen maken waarvoor de volledige actieradius nodig is. Hoe dan ook, ik geloof dat het batterijbeheersysteem een buffer aanhoudt om te beschermen tegen overladen. En als opladen tot 100% zo'n bedreiging zou zijn, dan had Kia stappen ondernomen om ons actief te waarschuwen.
 
#9 ·
Ik laad altijd op tot 100%, omdat ik niet betrapt wil worden op het onverwacht moeten maken van een reis die een volledig bereik vereist. Hoe dan ook, ik geloof dat het batterijbeheersysteem een buffer aanhoudt om te beschermen tegen overladen. En als opladen tot 100% zo'n bedreiging was, dan zou Kia stappen hebben ondernomen om ons actief te waarschuwen.
Bedankt voor het advies.
 
#10 ·
Ik las ergens dat 80% de standaardlading is, maar eenmaal per maand opladen tot 100%. Klopt dat? Enige ideeën alstublieft? Alvast bedankt.
Dit stond in mijn Niro EV-handleiding, maar niet in de EV3. Blijkbaar kunnen de nieuwe ontwerpen/nieuwe generatie batterijen graag tot 100% worden opgeladen. Ik laad echter nog steeds maar tot 100% als ik op een lange reis ga, of eenmaal per maand, omdat dat de gewoonte is die ik heb gekregen.
Zoals iooi zegt, met de 8-jarige garantie op de batterij (onder voorbehoud van de daaraan verbonden voorwaarden) en de werkelijke levensduur van oudere batterijen, zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Geniet gewoon van de auto
 
#12 ·
Bedankt voor het advies David. Bedankt ook voor de bevestiging dat er geen informatie over het laadniveau in de EV3-handleiding staat. Ik had zonder succes gezocht. Groeten Roy
@rsp Kijk eens naar het nieuwe bericht over de batterijtest dat ik zojuist heb geplaatst. Kan helpen om eventuele zorgen weg te nemen.
 
#14 ·
Ik heb ergens gelezen dat 80% de standaardlading is, maar een keer per maand opladen tot 100%. Klopt dat? Enige ideeën alstublieft? Alvast bedankt.
Ik laad de mijne op tot 100% .. Ik heb geen degradatie gezien of heel weinig bij welke dan ook. ze zeggen dat ze sowieso 20% van je batterij hebben beschermd, dus ik zou me er geen zorgen over maken.
 
#18 ·
De batterijgarantie geldt alleen voor 70% van de oorspronkelijke capaciteit. Mijn dealer heeft inderdaad vermeld dat je tot 80% moet opladen, tenzij je het maximale bereik nodig hebt. Bij mijn vorige auto, een Mini, werd dit nooit vermeld op het verkooppunt. Het probleem met zeggen dat ik tot 100% oplaad en dat het geen problemen veroorzaakt, is dat het nog erg vroeg is. Ik heb echter geen idee wat de beste werkwijze is en zou duidelijkere uitspraken van fabrikanten verwelkomen. Persoonlijk laad ik op tot 80%, omdat dat meer dan genoeg is voor mijn gebruikelijke ritten, maar wie weet is dat misschien niet nodig.
 
#19 ·
Batterijen houden er niet van om lange tijd op een hoog laadniveau te worden gehouden, dus als algemene regel geldt dat u tot 80% oplaadt, of als er morgen een lange reis is, dan 100%. Bij snelle DC-laders is het echter een goede gewoonte om slechts tot 80% op te laden, omdat de laadsnelheid daarna aanzienlijk daalt, dus het is beter om door te gaan en later op de reis opnieuw op te laden indien nodig. Het duurt net zo lang om van 80% naar 100% te gaan als van 10% naar 80%, dus in plaats van een lader te bezetten die anderen nodig hebben, zal uw reis sneller zijn als u doorgaat en later opnieuw oplaadt.